Hosts file windows 7 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnIJ

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik moet mijn hosts file aanpassen. Dit bestand is echter niet op dezelfde plek te vinden als in mijn oude vista installatie c:\windows\system32\drivers\ect maar op de volgende plek

c:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-w..nfrastructure-other_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_6079f415110c0210\

Aanpassen van deze file lukt niet ook niet als administrator, het plaatsen van de hostsfile op de oude vertrouwde plek levert niet het gewenste resultaat op want ik kan bepaalde sites nog steeds gewoon benaderen.

Iemand een idee????

Ik geloof er niet veel van dat het hosts bestand zou moeten staan op die nieuwe lokatie waar jij het over hebt, eerlijk gezegd.

Probeer het volgende: Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts op het bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren.

[Mocht je een melding krijgen dat je een nieuw bestand gaat maken, druk op Ja.]

Doe je aanpassingen, druk op het kruisje en sla het op.
Doe daarna: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /flushdns
exit

Kijk of dan de omleidingen uit het Hosts bestand wél werken.

Succes,

Tijs.

Bedankt, een deel van mijn probleem is nu opgelost. Het is gelukt de hosts file aan te passen. Als ik notepad opstart vanuit een cmd prompt dan kan het bestand in eerste instantie niet opgeslagen worden op

c:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-w..nfrastructure-other_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_6079f415110c0210\

Het lijkt erop dat er ergens een verwijzing zit. Ik heb het bestand kunnen aanpassen met de tip van dnties. Ook de flushdns uitgevoerd.

Echter als ik in mijn hostfile bijvoorbeeld zou zetten 127.0.0.1 www.microsoft.com dan zou dat toch moeten leiden tot het niet bereikbaar zijn van deze site??

Dit is nu net niet wat er gebeurt. Ik kan gewoon naar de opgegeven site.

Begrijp ik nu de werking niet van de hosts file of ????

Post hier even het deel van het hosts-bestand, zodat we precies weten wat er staat. Ik praat hier over de hosts-file in \windows\system32\drivers\etc, dus niet in die rare winsxs map...

En alvast (misschien de oplossing):
Stel dat je klikt op een link naar support.microsoft.com dan is dat niet gedekt door www.microsoft.com in je hosts-file...
Kortom: Je zult van alle mogelijk site-varianten een ingang in de hosts-file moeten maken.

Tijs.

Is ook niet de juiste plek van het hosts bestand die staat echt nog steeds op
c:\windows\system32\drivers\etc

Heb je wel gedaan wat dnties aangeeft? (En het commando ipconfig /flushdns is belangrijk)
Probeer het volgende: Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts op het bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren.

[Mocht je een melding krijgen dat je een nieuw bestand gaat maken, druk op Ja.]

Doe je aanpassingen, druk op het kruisje en sla het op.
Doe daarna: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /flushdns
exit

Nog even wat achtergrond: De plek waar het hosts-bestand moet staan kun je in de registry vinden:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Kijk naar de waarde DataBasePath
Daar staat waar Windows de hosts-file van leest.

Zie hieronder.
%systemroot% vertaalt zich naar dezelfde map als %windir%, oftewel de map waar Windows staat.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• hosts_lokatie_windows.JPG
    hosts_lokatie_windows.JPG
    69,6 KB · Weergaven: 898
Laatst bewerkt:
dnties,

databasepath is het zelfde als in de printscreen van jouw. Mijn hostfile ziet er als volgt uit

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

127.0.0.1 www.microsoft.com

Toch blijft microsoft bereikbaar??

Even voor mijn beeldvorming: Klop je echt http://www.microsoft.com in in je browser?
Kijk nog even terug dat www.microsoft.com niet ook windowsupdate.microsoft.com en support.microsoft.com etc. dekt in je hosts-bestand.

En niet vergeten ipconfig /flushdns te doen. Desnoods test je het nog even na een herstart van je pc, dan weet je zeker dat er niets meer in de DNS-cache staat.

Tijs.

Problem solved? Wat is er anders t.o.v. je vorige posting, dan?

Tijs.

Om te testen had ik microsoft.com genomen. Veel te algemeen denk ik, ik werd direct omgeleid en dacht dat het niet werkte.

Daarna even geprobeerd met de site van het bedrijf waar ik bij werk. Dat leverde dus het gewenste resultaat op, site niet bereikbaar.

Fijn dat de tips je verder geholpen hebben.

Tijs.

/system32/drivers/etc bestaat niet

ik heb een soortgelijk probleem, wil een hostfile plaatse nin Windows7 echter de directory etc bestaat niet. Als ik hem wil aanmaken mag ik dat niet ondanks dat ik local admin ben op mijn pc. Hoe kan ik toch de hostfile aan het systeem bekend maken? Kan ik als databasepath ook een andere locatie opnemen in de registry?

gr, Jos

@Jalbers: Heb je alles wel doorgenomen wat hier in de discussiedraad is gezegd?
a. Standaard staat het bestand in c:\windows\system32\drivers\etc
[Als Windows op C: is geïnstalleerd. Staat Windows op een andere schijfletter, dan c: vervangen door die schijfletter.]
b. De EXACTE locatie van hosts kun je nakijken in de registry. Zie posting #6 hierboven.
%systemroot% vertaalt zich naar de Windows-map, als die omgevingsvariabele in de aanduiding voorkomt.

Kom je er dan nog niet uit, maak dan je eigen vraag, waarin je aangeeft opties a. en b. onderzocht te hebben maar het bestand toch niet gevonden hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan