Hotmail account op HTC touch pro 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr calluci

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een HTC Touch Pro 2
Nu heb ik bij mijn email accounts een outlook e-mail en één hotmail account ingesteld.
Ik wil echter nog 2 hotmail account instellen.

Als ik klik op 'menu' -> 'nieuw account' -> 'overig'
En vul vervolgens mijn e-mailadres en wachtwoord in, klik op 'volgende'
Dan opent hij een internet pagina en word ik doorgelinkt naar mijn e-mail in een gewone hotmail pagina.

Ik wil juist net als de huidige account die ik heb insteld een envelopje hebben staan waaronder de ingestelde account benaderbaar is.

Ik hoop dat het een niet al te ingewikkeld verhaal is...

Iemand enig idee hoe ik mijn extra accounts erbij kan krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie

Gr Joshua

Bedankt voor je reactie, maar ik snap er helemaal niks van. Hier staat hoe je een pop3 account moet toevoegen, maar vervolgens geen beschrijving...

Kijk hier voor de instellingen van POP3/SMTP voor Hotmail accounts.

Vergeet niet om aan te zetten dat de e-mails (ook) op de server moeten blijven staan, anders heb je ze alleen op je telefoon en niet (meer) via http://mail.live.com

Succes,

Tijs.

ik kan op 2manieren een account toevoegen.

1. via het envelopje in de snelknoppenbalk (onderaan in het scherm)
dan ga ik naar menu -> extra -> toevoegen nieuwe account

2. via start -> e-mail -> e-mail instellen (tik om een nieuwe account in te stellen)

Bij beide opties kan ik kiezen voor microsoft exchange (daar staat mijn zakelijk email)
G-mail, Yahoo of Anders.

Bij alle3 de opties krijg ik direct de mogelijk (en geen andere) om mijn mailadres en wachtwoord in te typen, als ik dat doe en op volgende klik dan kom opent zich automatisch een internet scherm en krijg ik mijn e-mail gewoon in een hotmail pagina.
En heb dus geen e-mail account ingesteld.

De mogelijk tot instellen van een extra mail account (met of zonder behulp van POP3) krijg ik dus niet

Probeer dan eens een 'nep' e-maildomein te gebruiken, zodat je HTC niet vanzelf die webpagina optie gebruikt (wordt blijkbaar afgeleid uit de gebruikte gebruikersnaam).

Dus bijv. piet@mijndomein.nl en een zelfbedacht wachtwoord. Ik neem aan dat je daarna de instellingen kunt doen/wijzigen, waarbij je die POP3 en SMTP server én het juiste gebruikersnaam + wachtwoord instelt.

Hopelijk kan dit.

Succes,

Tijs.

Ben er bijna, in ieder geval al een stuk verder...

Ik kan nu inderdaad de pop3 gegevens invoeren.
Maar zodra ik me mail op wil halen krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken' dan kan ik negeren of naar m'n instellingen.

Als ik in de instellingen kom kan ik alles veranderen, maar ik heb gewoon internet verbinding dus dat lijkt me overbodig...

Ik heb nu in ieder geval al meerdere accounts, nu moeten ze nog verbinden...

Thnx zover !!!!

Laatst bewerkt:
Let erop dat een beveiligde verbinding nodig is (SSL), zowel bij het ophalen als het versturen van mail van Hotmail (zie mijn instructie).

Tijs.

Hoi Tijs,

Misschien heb ik het SSL verhaal over het hoofd gezien, maar ik dat nergens terug vinden.

Ik krijg de volgende stappen:

Ik pas de huidige account aan
(naam van de velden heb ik vet gedrukt aangegeven, daarachter staat wat er ingevuld staat)

1)
emailadres: een nep email adres
wachtwoord: nep wachtwoord

ik klik op volgende

2)
uw naam : daar staat m'n naam
weergave naam voor accountdaar staat mijn echte email adres

volgende

3)
inkomende mailserver: pop3.live.com
accounttypa:POP3
gebruikersnaam: hier staat mijn echte emailadres
wachtwoord: hier vul ik mijn echte wachtswoord in (alleen onthoud hij dat niet)
wachtwoord opslaan vinkje staat aan

volgende

4)
uitgaande (SMTP) mailserver: smtp.live.com
uitgaande server vereist bevestiging: vinkje staat aan
dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken voor verzenden van email: vinkje staat aan

volgende

5
email automatisch verzenden/ontvnagen: vinkje staat uit

gereed

Ik krijg nu overigens geen melding meer van een verbinding die niet gemaakt kan worden maar hij haalt ook geen email op

In jouw verhaal zie ik inderdaad niets dat lijkt op SSL/Beveiligde verbinding.
Misschien is dat een beperking die je HTC heeft.

Zoals je hopelijk begrepen hebt heb ik zelf niet zo'n HTC, dus je zult óf de handleiding nog eens moeten doornemen danwel de leverancier/fabrikant bellen danwel wachten op tips van lezers die (toevallig) precies hetzelfde hebben geprobeerd als jouw vraag.

Tijs.

hoi Tijs

ik begin ook de indruk te krijgen dat mijn toestel beperkingen heeft...
ik ga er wel even mee langs de leverencier (is tenslotte een zakelijk toestel)
in ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp!!!!

gr joshua

voor degene die e-mail handmatig en goed wil instellen- ik weet dat dit een oud bericht is- ga naar qelp.kpn.com klik je toestel aan en kijk wat je wil instellen.

De opplossing als je hotmaill account niet werkt na juist ingesteld

Herstart je Iphone,

ik zat ook te *****n met alle instellingen, maar niemand denkt aan een reboot ;)
heeft bij mij het " kan niet verbinden met de 'pop3.live.com' gedoe" probleem opgelost

Dit topic is bijna een jaar oud. Het is niet de bedoeling in deze topics nog te reageren. Bij deze gaat er dus ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan