Hotmail mailto:

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackeagle67

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
158
Hoe zorg ik ervoor dat ik in mijn hotmail, door op een mailto link te klikken, een nieuwe mail open in hotmail. Zonder dat ik instellingen heb moeten doen op mijn pc. (Standaard email client veranderen).

Is dit mogelijk om de mailto in hotmail zelf te openen?
 
Waarschijnlijk niet. mailto opent simpelweg de default mail client voor het systeem, en gaat raar doen als die niet bestaat (zoals op mijn pc)

Sowieso weet je natuurlijk niet of de gebruiker in kwestie wel hotmail heeft en hij zal waarschijnlijk niet ingelogd zijn dus dan kom je gewoon op de homepage uit.

Ik weet niet wat je precies wil doen, maar meestal kun je beter een contact form scriptje erop gooien.
 
Oh sorry dan lijkt het toch nog niet helemaal duidelijk te zijn.

Een vriend van mij heeft een server met daarop een webserver. Hierop draait zijn site. Nu zijn wij van plan een contact/registratie formulier te maken. Dit met behulp van swiftmailer (mail class).

Nu zou hij dus graag hebben dat als iemand een registratie of contact formulier heeft ingevuld hij die mail krijgt. In die mail dus een link waarop hij kan klikken en hiermee direct een RE openen.

Nou wil hij niet al te veel moeite doen om de standaard email client te veranderen op zijn laptop/pc en daarom zou hij graag die link in zijn mail hebben.

Nu is het misschien makkelijker om de standaard email client te veranderen op zijn laptop/pc maar ik ben nu zelf nieuwsgierig of er misschien ook een mogelijkheid is om een speciale url samen te stellen die een nieuwe e-mail in hotmail opent.

Ik heb over gmail gelezen dat dit wel mogelijk was. Met zon speciale url (weet zo naamgeving niet meer).

Is het echt niet mogelijk om een alternatieve methode te gebruiken m.b.v een url?
 
Bedoel je dat de gebruiker een adres opgeeft waar het antwoord naar toe moet, en dat als je "beantwoorden" drukt, hij automatisch naar dat adres stuurt ipv terug naar jouw webserver?

Want dat kan wel, dan moet je in je mail() commando een extra header met een "from" adres opgeven; dat geeft aan waar de mail naartoe gaat als je op 'beantwoorden' drukt.

Anders snap ik niet wat je nou precies wil bereiken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan