hotmail of eigen virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
2.540
lo allemaal
ik heb nou al meerdere keren een meeltje ontvangen met als kop "Undelivered mail..." en ik heb deze meel nooit verstuurd...
hieruit concludeer ik dat het een virus is. Nou heb ik antivirus al 2× laten lopen, ad-aware en hijack this ook..maar niks gedetecteerd...
maar aangezien dit m'n hotmail account is, kan het een virus in hotmail zijn ?
een screenshot:
http://home.wxs.nl/~berge258/virus.jpg

alvast bedankt
 
die bill gates zit overal bij hé, is niets bijzonders dus ook niet op letten.

Ik geloof dat het ZO zit;

Hotmail verkoopt adressen door aan bedrijven om spam te sturen. ook als afzender adres worden deze gebruikt. Als men jouw adres als afzender gebruikt krijg jij dus ook de 'error' van jouw verstuurde mail.


Weet het neit helemaal cker maar da is wat ik hoorde
 
Ja, dat soort mailtjes krijg ik ook wel eens.
Is volgens mij vrij normaal.
Je kan dr weinig aan doen
 
Wormvirussen installeren hun eigen programma in je computer of een andere computer lezen het bestand en kiezen een van de aanwezige adressen als homeadres.
Vervolgens gaat het virus oin de weer om zichzelf te verspreiden met jou als afzender.
Deze mailtjes worden geblokt en komen terug naar jou, terwijl je ze dus nooit verstuurd hebt. Dit is via een andere computer die besmet is gebeurd.
Dus jij hebt geen virus je krijgt het alleen binnen via het geretourneerde mailtje wat dus niet bij jou vandaan komt.

Sigma
 
JPeetje,

Om Sigma nog even aan te vullen wilde ik dit nog even zeggen:
Virussen zoals het Klez virus en Bugbear virus en vele andere virussen die tegenwoordig gemaakt worden sturen het virus door met het email adres met een willekeurig email adres uit het adresboek van de besmette persoon.
Iemand is dus besmet die jou in zijn adresboek heeft.
Zodra het emailtje gestuurd wordt en het is een virus, dan wordt het terug gestuurd naar het adres dat erin staat omdat er dus een virus in zat. En dat ben jij dan toevallig en daarom krijg je deze mailtjes.
Wat je kunt is in outlook expres deze mailtje blokkeren met bericht-afzender blokkeren. En je kunt ze in Hotmail ook blokkeren met Block.
 
afzender geblokkeerd, nergens meer last van :thumb:
thanx again ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan