Hotmail onegvraagde wachtwoordverzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia01

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Berichten
40
Hoi,

Ik krijg/kreeg de afgelopen 2 weken dagelijks 2 keer ongevraagd deze mail.


Hallo ..............hotmail.com We hebben uw verzoek om uw wachtwoord voor Windows Live opnieuw in te stellen ontvangen. Volg onderstaande instructies om uw verzoek te bevestigen en uw wachtwoord te wijzigen. Door uw verzoek te bevestigen helpt u ons onbevoegde toegang tot uw account voorkomen. Als u geen verzoek heeft ingediend om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, volgt u onderstaande instructies om het verzoek te annuleren. VERZOEK BEVESTIGEN EN WACHTWOORD OPNIEUW INSTELLEN 1.

Kopieer het volgende webadres: https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?emailid=....................................................................................................... BELANGRIJK: frauduleuze e-mails ('phishing') bevatten meestal misleidende links.

Microsoft raadt u daarom aan niet op links in e-mails te klikken, maar deze zoals hierboven beschreven te kopiëren en in uw browser te plakken. 2. Open uw browser, plak de link in de adresbalk en druk op Enter. 3. Volg de instructies op de pagina die dan geopend wordt. VERZOEK OM WACHTWOORD OPNIEUW IN TE STELLEN ANNULEREN 1. Kopieer het volgende webadres:

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?.................................................................................................................................................................................

BELANGRIJK: frauduleuze e-mails ('phishing') bevatten meestal misleidende links. Microsoft raadt u daarom aan niet op links in e-mails te klikken, maar deze zoals hierboven beschreven te kopiëren en in uw browser te plakken. 2. Open uw browser, plak de link in de adresbalk en druk op Enter. 3. Volg de instructies op de pagina die dan geopend wordt. OVERIGE INFORMATIE Windows Live hecht veel belang aan het beschermen van uw privacy. We raden u aan de privacyverklaring te lezen op http://g.msn.nl/2privacy/nlnl. Ga voor meer informatie naar de website van Windows Live Account op https://account.live.com. Met vriendelijke groet, Microsoft Klantondersteuning OPMERKING: Beantwoord dit bericht niet. E-mails naar dit e-mailadres worden niet gelezen en kunnen niet worden beantwoord.

Beste .......,



Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live ID Support.



Mijn naam is Marc, en ik zie dat je een probleem hebt met het feit dat je een e-mail ontvangt waarin gevraagd wordt je wachtwoord te veranderen. Ik begrijp dat dit best verwarrend is vooral als je daar niet om hebt gevraagd



Als je geen verzoek hebt ingediend om je wachtwoord te herstellen, maar deze wel hebt ontvangen, dan heeft iemand anders dit verzoek ingediend en naar jouw account laten sturen.



Dit gebeurt meestal wanneer iemand een verkeerd e-mailadres invoert, wanneer hij of zij een wachtwoord herstelbericht aanvraagt.



Het wachtwoordherstelbericht dat je hebt binnengekregen kun je annuleren. Echter, wanneer wij afwijkende activiteiten in je account ontdekken, dan zullen wij hierin direct actie ondernemen.



Je kunt het wachtwoordherstelbericht annuleren door te klikken op "Annuleren" in het bericht dat je hebt ontvangen.



Bedankt dat je Windows Live ID gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.



Met vriendelijke groeten,



Marc

Windows Live ID Support

Iemand enig idee wat ik kan doen en/of ik dit serieus moet nemen?? Dit is mijns inziens duidelijk misbruik en/of poging tot kraken van mijn mail.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, iemand probeert je account te hacken.
Maar wat is er nier duidelijk aan die mail dan?
Zo nietszeggend is hij niet hoor. Ik vind hem duidelijk genoeg.
 
Dat is inderdaad niet pienter :p
Je ziet verder niks over het hoofd.
Zorg dat je een goed niet te kraken wachtwoord hebt en een goede geheime vraag die niet voor de hand ligt dan ben je relatief gezien veilig.
 
Ok, dat is fijn om te weten. Ik heb onderhand mijn wachtwoord al veranderd, nou maar hopen dat de ongewenste mails vanzelf stoppen. In ieder geval, bedankt voor je reacties. ;)
 
Check ook je geheime vraag (als dat kan), dat wordt ook vaak gebruikt om je account te hacken (mocht het om een bekende gaan), omdat die meestal niet zo moeilijk is ;)
 
Check ook je geheime vraag (als dat kan), dat wordt ook vaak gebruikt om je account te hacken (mocht het om een bekende gaan), omdat die meestal niet zo moeilijk is ;)

Lees mijn bericht nog eens :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan