Hotspot werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
387
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Ik wil namelijk een wifi hotspot maken, maar het lukt maar niet.

Telkens krijg ik de melding: De gehoste netwerk kan niet worden gestart. De groep of bron heeft niet de juiste status om de aangevraagde bewerking uit te voeren.

Ik heb al de hotfix van Microsoft geprobeerd, helpt niet, drivers geupdate, help ook niets. Heb ook al de wifi adapter herstart, maar dat help ook niet.

Ik voerde eerst dit commado uit:
netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=testnetwerk key=132456789 keyUsage=persistent
dan deed ik dit:
netsh wlan start hostednetwork.

Zo moet het normaal werken. Maar bij mij dus niet.

Iemand nog een idee?

Groeten,
Jens
 
Laatst bewerkt:
Zeker niet de meest duidelijke posting van je:
a. Heb je de Connectify of Virtual router software gebruikt voor je hotspot? Of andere software, evt.?
b. Zover ik kan begrijp moet je een bedrade netwerkverbinding hebben en die deel je dan over je draadloze (eigenlijk doe je dus ICS (=Internet Connection Sharing), zie deze (slecht verstaanbare) video). Zou mij niet verbazen dat je dacht je draadloze netwerkverbinding te delen...
Connectify beweert wél een wifi verbinding te kunnen delen als een wifi hotspot verbinding, maar Windows zelf kan dat niet (tenzij ik me ernstig vergis).
c. Je methode is geen garantie dat je het werkend krijgt. Bovendien moet het CMD.exe venster "Als Administrator uitvoeren" worden gedaan.
Voordat je dat netsh commando uitvoert, doe eerst het volgende:
When Microsoft Hosted Network is Not Available appears you can not start the connectify hotspot on your computer. As for what you should do is go to Device Manager on your windows, then Find the Network Adapters, then look to the Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter, if there is a down arrow picture on the icon, it shows the driver software is out of date and you have to update it in a way, right-click Update driver Software then Search automatically for updated driver software.
d. Natuurlijk kan het ook nog een keer zo zijn dat je bepaalde services hebt uitgeschakeld via tweaking tools of handmatige ingrepen die je nodig hebt voor het instellen/activeren van een hotspot.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan