Hotswap en windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allen,

Ik heb een esata externe hd met Raid 1 (mirroring), onder windows xp werkte dit perfect.

Echter onder windows 7 krijg ik hem niet aan de praat, ik zie hem geen eens !

In de bios staat de raid op AHCI.

Ik heb een P45-neo3 msi moederbord !

Graag jullie hulp !

Mvg,
Mark

Als deze onder een ander besturingssysteem als in een RAID configuratie ingesteld is, zou het goed kunnen dat een ander besturingssysteem deze niet herkend. Je zal dan de RAID configuratie eraf moeten halen.(en dus de data)

Hallo Crash,

En als de schijfen dan leeg zijn, wat dan ?

Mvg,
Mark !

Moederbord drivers geïnstalleerd? Wordt de schijf wel in apparaatbeheer en in schijfbeheer weergegeven?

Als ik bij het boot menu kijk dan zie ik hem wel !

Onder schijfbeheer wil niet laden als hij eraan hangt...

Moederbord drivers zijn wel geinstalleerd !

Groeten,
Mark
Ps, het kastje "piept" als ik hem aandoe en blijft piepen

Edit: bij schijfbeheer zie ik hem niet en bij apparaat beheer zo 123 ook niet

Ik weet ook niet meer wat de juiste instellingen van de bios zijn...

ik kan onder he menu "Intergrated Peripherals" bij de optie: "JMicrons 363 ATA Controller" kiezen voor: "Disabeld","IDE Mode", "Raid+Ide Mode" of "Ahci + Ide mode".

En in de bios, bij het menu "Intergrated Peripherals" bij de optie "On-chip ATA Devices"
dan kom ik weer bij een nieuw menutje, waar ik kan kiezen uit:

PCI IDE Busmaste, Die kan op disabled, of enabled
On-Chip SATA Controller, Die kan ook op disabled, of enabled
RAID Mode: die kan op: "Ide", "Raid" of AHCI

Graag je reactie,

Mvg,
Mark

RAID mode op AHCI kun je geen RAID aanmaken.

eSATA wordt gewoon intern vanaf SATA doorgelinkt naar buiten. Indien deze onboard zit, lijkt me dat die wel door de SATA controller wordt aangestuurd.

Als ik de raid op ahci zet, dan start hij op tot het boot menu (waar starting windows staat) dan krijg ik nog net een stukje van de opstart animatie, dan komt er heel snel een blauw scherm en dan reboot hij.... ??

eSATA wordt gewoon intern vanaf SATA doorgelinkt naar buiten. Indien deze onboard zit, lijkt me dat die wel door de SATA controller wordt aangestuurd.

Dat klopt dat hij doorlinkt, voor esata moet je ook een speciale poort gebruiken (7 of 8).

Gr Mark

Hmm, kennelijk heb je Windows onder een andere instelling geïnstalleerd en dan krijg je problemen als je de instelling aanpast. Gauw terug zetten dus.

Heb hem weer teruggezet op ide, nu doet de pc het, maar de schijf nog niet :(

Vreemd normaal moet Windows 7 prima met externe schijven om kunnen gaan. Wat is het merk/type externe schijf?

Het raid kastje komt van conrad (kan hem op de site zo niet vinden)

De schijven zijn van seagate.

Als ik de schijf via usb aan de pc hang is er geen enkel probleem

Alleen esata doet het niet...

Graag je reactie,

Mvg,
Mark

Ik heb de pc opgestart, met de schijf aan de esata en de schijf ingeschakeld voordat de pc aanging, nu zie ik hem wel, maar heb ik nog geen hotswap..

Kunnen we dat nog goedkrijgen dan ben ik helemaal :D:D

Graag je reactie,

Mvg,
Mark

Dat wel vergeten te vermelden, dat ik 7 ook onder 64 bit draai.

Ik heb in mijn back panel een esata bracket gezet, deze moet je dan vervolgens aansluiten op poort 7 of 8.

Er staat in de handleiding dat alleen die poorten esata en hotswap ondersteunen !

Gr mark

Laatst bewerkt:
ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en de esata drive werkt weer alleen als ik hem aanzet tijdens het opstarten.

Welke stappen kan ik nu ondernemen ?

Gr Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan