hotswap scsi schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeie99

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hoi,

Ik heb niet echt een probleem, ik vraag me alleen iets af. Hoe zou ik een set hotswappable scsi schijven die in raid draaien moeten installeren ? Moet ik de server daarvoor herstarten en deze in de raid bios eerst in raid zetten , of gebeurd dit automatisch :S ??

Thanks for the info!

Gr

Je zult wel eerst een type raid moeten aangeven en array aan moeten maken, na het installeren zijn ze pas hotswappable, en ook alleen maar in raid 1, met 2 schijven.

PS, lees er meer over op deze site.

Laatst bewerkt:
Hoi Lange Pier, thanks voor de snelle reply!.

Nog een andere vraag. Als er bijvoorbeeld al raid aanwezig is en je de server uit gaat breiden met extra opslagcapaciteit d.m.v 2 extra schijven die dus raid moeten draaien moet er dan een 2e array aangemaakt worden ?

Gr

Tja, als je die erbij wilt hebben, zul je zelfs de hele array opnieuw aan moeten maken.

Nergens staat voor welk type je wilt gaan, het snelst en veiligst is een raid10, met 4 schijven.

Maare, veel verstand heb ik daar niet van, heb er een paar keer mee te maken gehad, helaas, maar er is op het net voldoende over te vinden, en ook vaak gewoon in de manual van de SCSI kaart.

Hier staat het nog wat uitgebreider, van dezelfde auteur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan