Housecall vind virus Norton niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Tijdens mijn wekelijkse online scan met Housecall werden er 2 virussen gevonden die Norton niet heeft gezien (met Norton wordt meerdere keren per week een scan gemaakt!).
Het virus is EXPL_IMG_ANI.GEN en werd 2x!!! gevonden. Ik heb (natuurlijk) ná de scan op verwijderen geklikt en daarna meteen weer een scan gedaan en nu werd er niets meer gevonden.
Nu gebruik ik dus Norton (2003) en vraag me af of ik niet beter een andere antivirusscanner kan aanschaffen maar welke is wél goed.
Ik kan overigens niets van bovengenoemde virus vinden, ook bij McAfee komt deze niet in de lijst voor. Is het wel een virus of is het spyware?

Twee virus scanners gebruiken is volgens mij vragen om problemen .

Ik denk niet dat je je hier druk om moet maken,het komt wel vaker voor dat een virusscanner een "virus"detecteerd terwijl er niks aan de hand is
Hoe kom je daarachter??
Kijk voor eigenschappen van dat virus welke bestanden er dan op je pc moeten zitten, en laat eens zoeken naar die bestanden door b.v. de verkenner.
Geen bestand(en) geen virus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Norton bv heeft een online virusencyclopedie.

Was je norton virusscan wel up to date bijgewerkt.

Laatst bewerkt:
En een betere, er is nog al wat gaande in antivrus land, een beter scanner zul je zelf moet ondervinden, ieder merk heeft wel wat en ieder merk heef wel eens niet wat.
Maar goed, probeer in ieder geval je scanner zo up to dat emogelijk te houden, dan ben je zeker van de laatste virus definities en zal je niet snel een virus oplopen hoor.
En nee kwaad kan het niet om soms toch eens online te scanner.

Onbegrijpelijk, dat zou toch niet moeten kunnen, dus met andere worden dat je soms door een andere virusscan je systeem zou moeten kontroleren.

Nee nou zou niet moeten kunnen, kijk elke antivirus maker doet zijn uiterste best om de virusdefinities zo uitgebreid mogelijk te maken dat kunnen ze alleen maar door het virus eerst door te hebben en er dan een tool voor te verzinnen en deze tool moet weer verwerkt worden in de defenities en dan moet je hem ook nog dowloaden doormiddel van update van je virusscanner.
Nou is het zo dat de software schrijvers mekaar wel een beetje helpen door de gevonden virussen aan mekaar door te spelen maar niet altijd, als Norton (om maar een merk te noemen) wil dat je hun producten koopt dan doen ze er goed aan om zo snel mogelijk dit voor mekaar te krijgen, zo denkt de consument dat hun produkt altijd goed en betrouwbaar is en daardoor koop je het.
Daarom zeg ik, elk antivirus progje heeft zijn voor en nadelen.

Ik zelf persoonlijk check ook nooit online hoor, vertrouw blindellings op Norton in mijn geval

Bedankt, ik was al aan het kijken waar housecall kon vinden om deze eens uit te laten voeren op virussen..

Bedankt JJW ik ga het gelijk proberen.

Pada probleem.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook wel eens gehad...
Norton pakt helaas niet alles.
Ik doe regelmatig een online scan..

Geplaatst door Arie64
Twee virus scanners gebruiken is volgens mij vragen om problemen .

Niet als de ene een online virusscanner is die dus verder niks installeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan