houten casedesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

sietski

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
21
hallo,

ik ben bezig een case om te vormen naar een houten look, wat je hierbij moet voorstellen is dat ik een standaard case helemaal heb gestript en op de bodemplaat 2 extra openingen voor 2 120 mm fans heb gezaagd, er komen dus 2 120 mm fans in en ik heb nog ruimte voor één 80 mm fan. Ook zet ik de kast wat hoger natuurlijk voor de fans
Ik ben van plan om de kast helemaal met laminaat te beplakken aan de voorkant, bovenkant en 2 zijkanten, ik heb gehoord dat dat isoleert en misschien uitzet. Mijn vragen dus:
*is er laminaat die niet of minder uitzet?
*is mijn koeling zo goed genoeg, voor een kleinere kast
*verdere opmerkingen zijn ook welkom, bv brandgevaarlijkheid

gr, sietze
 
Waarom 2 fans aan de onderkant? Warmte gaan omhoog :D
ik heb zelf een CM HAF 912+ waar 2x12cm fan aan de bovenkant zit. Hier komt al mijn warme lucht uit! Alleen bij mijn videokaart heb ik een fan die de lucht ui er blaast(ook warm door de videokaart) en voor de rest komt er via de achterkant en de voorkant koele lucht naar binnen.

Voor de koeling is het handig om eerst te kijken waar je videokaart/cpukoeler(ook welke kant de koeler heen blaast)/HD's zitten en daar gaan kijken naar de koeling!
Ik zeg vooral: bij de HD's koele lucht naar binnen(eventueel nog op een andere plek als het een heethoofd is.) en bij de cpu en videokaart warme lucht zo snel mogelijk naar buiten.

Tja. Hout en warmte... Geen goede combinatie.
Gaat het laminaat niet krom trekken door de warmte? (en dan heb ik het niet over kamertemperatuur maar temperaturen rond de 50 graden.)
 
warmte stijgt jah, daarom zijn het ook intake fans, die de lucht recht omhoog blazen, verder heb ik de achterkant zoveel mogelijk opengemaakt zodat de lucht er daar weer uit kan
 
Hallo,
Een heel leuk idee om een houten case te maken, ik ben er op het moment ook mee bezig.
hij is eigenlijk al klaar, ik wacht alleen nog op een fan die vanuit hongkong verstuurd moet worden.
Ik heb het van gefineerd multiplex gemaakt (dit zet ook niet/nauwelijks uit). (van donker fineer, wel een houtpatroon, platen van 19 MM) (op de zichtbare multiplex randen heb ik kantenband geplakt, zodat je niet dat lelijke hout ziet maar gewoon mooi fineer.
ik heb een pc case, de buitenkant afgehaald, maar de binnenkant zo gelaten, want daar passen alle hardware-onderdelen mooi in.
de binnenkant heeft aan de onderkant pootjes van ong 1 cm hoog en in de onderkant gaten, zodat er een goede airflow is.
ik heb de houten case gemaakt voor: voorkant, bovenkant, 2 zijkanten.
onderkant en achterkant zijn overbodig, dus ook niet doen, anders wordt het te warm.
Het ziet er heel erg mooi uit.
Als je wil post ik wat foto's.
als je vragen hebt, of tips wilt over iets, ik heb al een case gebouwd, dus dan zeg je het maar.
succes met bouwen...
 
hee jeroenjk,

geweldig, heb dan eindelijk iemand die er verstand van heeft;)
kan je mij jouw e-mail adres dan ook even geven?
praten we zo even verder;)

gr, sietze
 
Hallo, sietze

Ik heb zelf een pc behuizing van hout gemaakt, ik vind het zelf mooier als hij helemaal van hout is en dus niet de binnenkant van metaal maar dat moet je zelf weten. Ik heb mdf platen gebruikt en aan 1 kant plexiglas in het hout gemaakt, ik heb er zelf geen last van dat het uit zet ofzo maar dan kan ook komen doordat hij helemaal van hout is. Kwa koeling heb ik 2x120mm fans voorin en eigenlijk geen fans die het eruit blazen op me voeding na, maar hier heb ik tot nog toe geen problemen mee gehad en heb altijd mooie temperaturen, wel zou ik een fan controller kopen omdat het veel handiger is, zo kan je in de winter de fans op het laagst zetten omdat er dan toch koudere lucht naar binnen gaat en in de zomer kan je ze sneller zetten waardoor de pc nog steeds goed gekoeld word ook is het fijner kwa geluid omdat mijn fans best wat geluid produceren als ze voluit staan.

als je nog vragen hebt hoor ik het wel

btw dit is mijn topic over me behuizing hier staan foto's in hoe het ingedeeld is etc.

gr Daniël
 


Oude topics mogen met rust gelaten worden, deze is meer dan drie maanden oud en er is geen actiever reactie meer geweest. Indien de topicstarter actief wil reageren, kan deze een mail naar de Hoofdmoderator@helpmij.nl sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan