HP 1022 heeft een printer spooler probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSCHOEN

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Sinds een paar maanden heb ik een HP 1022 Laserjet geïnstaleerd, nadat de HP6L het had begeven. Heb Windows XP Home. Alles ging goed, maar sinds enkele dagen komt er bij het printen een boodschap <In SpoolSubsystemApp is een probleem opgetreden> :evil:
Het lijstje erbij geeft aan:
szAppname : Spoolsv.exe
szAppVer : 5.1.2600.5512
szModName : ZSR.dll
szModVer : 6.20.1625.0
offset : 0001f979

De inhoud van het foutenrapport geeft twee paden:
C:\DOCUME~1\JANSCH~1\LOCALS~1\TEMP\WER5388.DIR00\spoolsv.exe.txt

en

C:\DOCUME~1\JANSCH~1\LOCALS~1\TEMP\WER5388.DIR00\appcompat/txt

Al van alles bekekenn en geprobeerd maar het probleem blijft.
Wie herkent dit en wat kan er aan gedaan worden?

Probeerd alles printers ter verwijderen en dan weer een voor een toetevoegen.

Lijkt op een drivers hikje ergens.

Patrick,
Heb ik gedaan; heb zelfs van HP site de laatste drivers gedownload maar geen verbetering.

Zou je de 2 log files kunnen posten. Mischien staat hier iets in voor me. Om je verder te helpen.

Gebeurde dit toevallig nadat je servicepack 3 van XP hebt geinstalleerd?
Kijk bij systeembeheer > services of de Print Spooler gestart is en op automatisch staat....

HP 1022 problemen

Zou je de 2 log files kunnen posten. Mischien staat hier iets in voor me. Om je verder te helpen.
Patrick
Ik heb gezocht naar de beide .txt files maar deze staan nergens op mijn schijven; dus dit lijkt niet te gaan lukken.
VrGr
JSchoen

HP 1022 problemen

Patrick

Het probleem (b)lijkt zich alleen voor te doen bij een onlangs gedownload PDF bestand, zijnde een telefoonrekening van Tele2. Als ik <Eigenschappen> van het betreffende bestand open zie ik het volgende:

[Het bestand is een PDF-bestand: Op het tab-blad "Algemeen" van Eigenschappen blijkt dat het een beveiliging in zich heeft met de volgende tekst: <Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen>; Er is een mogelijkheid om deze blokkering op te heffen.
In Kenmerken kan worden gekozen tussen <Alleen lezen> en < Verborgen> alsmede onder "Geavanceerd" een aantal optieskeuzes n.l.
 Bestand is gereed om te archiveren (Aangevinkt)
 Dit bestand door de Indexerings-service laten indexeren om zoekacties te versnellen (Aangevinkt)
 Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken. (Niet aangevinkt)

In het Tab-blad PDF wordt het volgend vermeld:
 Titel: No title
 Auteur: User: WWW deamon apache [wwwrun]
 Onderwerp: No subject
 Terfwoorden: None
 Gemaakt: zaterdag 2 augustus 2008, 13:18:10
 Gewijzigd:
 Toepassing: IBM Afp2Pdf Version: 218t
 PDF producent: [ClibPDF Library 2.02-r1-2] 218t Linux
 Tekst (als volgt): "De informatie op deze pagina weerspiegelt de feitelijke inhoud van het Adobe PDF- bestand. Deze pagina kan verschillen van andere pagina's van dit eigenschappenblad die informatie weergeven over het Windows - bestandssysteem."

Zolang ik dit document niet print is er niets aan de hand; echter als ik het probeer te printen beinvloedt het kennelijk de Printer Spooler en kan ik ook in andere programma's niet meer printen en moet ik opnieuw starten om te kunnen printen.
Ik meen mij te herinneren dat bij het downloaden een ActiveX toepassing moest worden gedownload, maar ben ik daar niet zeker van.

Wellicht zegt dit je iets. Ik neem ook contact op met Tele2 of zij dit probleem herkennen.

VrGr

J. Schoen

Patrick

Het probleem (b)lijkt zich alleen voor te doen bij een onlangs gedownload PDF bestand, zijnde een telefoonrekening van Tele2. Als ik <Eigenschappen> van het betreffende bestand open zie ik het volgende:

[Het bestand is een PDF-bestand: Op het tab-blad "Algemeen" van Eigenschappen blijkt dat het een beveiliging in zich heeft met de volgende tekst: <Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen>; Er is een mogelijkheid om deze blokkering op te heffen.
In Kenmerken kan worden gekozen tussen <Alleen lezen> en < Verborgen> alsmede onder "Geavanceerd" een aantal optieskeuzes n.l.
 Bestand is gereed om te archiveren (Aangevinkt)
 Dit bestand door de Indexerings-service laten indexeren om zoekacties te versnellen (Aangevinkt)
 Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken. (Niet aangevinkt)

In het Tab-blad PDF wordt het volgend vermeld:
 Titel: No title
 Auteur: User: WWW deamon apache [wwwrun]
 Onderwerp: No subject
 Terfwoorden: None
 Gemaakt: zaterdag 2 augustus 2008, 13:18:10
 Gewijzigd:
 Toepassing: IBM Afp2Pdf Version: 218t
 PDF producent: [ClibPDF Library 2.02-r1-2] 218t Linux
 Tekst (als volgt): "De informatie op deze pagina weerspiegelt de feitelijke inhoud van het Adobe PDF- bestand. Deze pagina kan verschillen van andere pagina's van dit eigenschappenblad die informatie weergeven over het Windows - bestandssysteem."

Zolang ik dit document niet print is er niets aan de hand; echter als ik het probeer te printen beinvloedt het kennelijk de Printer Spooler en kan ik ook in andere programma's niet meer printen en moet ik opnieuw starten om te kunnen printen.
Ik meen mij te herinneren dat bij het downloaden een ActiveX toepassing moest worden gedownload, maar ben ik daar niet zeker van.

Wellicht zegt dit je iets. Ik neem ook contact op met Tele2 of zij dit probleem herkennen.

VrGr

J. Schoen

Hp 1022

Nogmaals onder de aandacht gebracht; wellicht weet iemand er iets zinnig over te zeggen

Wat je nog eens kan proberen is acrobat reader verwijderen. Pc opnieuw opstarten en deze dan op nieuw installeren.

Wat je nog eens kan proberen is acrobat reader verwijderen. Pc opnieuw opstarten en deze dan op nieuw installeren.

Ook dat heb ik al geprobeerd, maar geen verbetering.
Tele@ vermeldoverigens dat het probleem niet bij hen ligt, maar in de setting van mijn computer. Zou ik ook zeggen als ik hun was.

VrGr

J. Schoen

Misschien werkt dit:
spooler keeps crashing
http://www.synetx.com/tips/?cat=5

Hier staan een aantal tips die mogelijk de oplossing zijn voor je probleem.

Wat ik zo hier en daar gelezen heb, wordt het probleem veroorzaakt wordt door het zsr.dll bestand dat in de 'hosted' drivers te vinden is. Aangeraden wordt, om de orignele driver te gebruiken (of downloaden) waar geen zsr.dll bestand in voorkomt. Bij hp.nl -> drivers de zgn. 'Full' version van ong 300 MB downloaden. Hier schijnt hij niet in te zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan