HP 3090ED laptop recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
28
ik wil een schone windows 7 installatie doen op mijn laptop. Hij is traag geworden. Nu zitten er in deze laptop 2 harde schijven. Een C(os) en een D(alle persoonlijke data). Ook zie ik nog E recovery staan.

Vroeger had je een ouderwetse windows CD/DVD. Nu moet ik ergens recovery gaan doen. Ik heb ooit 4 DVD''s aangemaakt toen ik de laptop voor het eerst aanzette.

Als ik een volledige systeemherstel via HP recovery doe ben ik dan ook alle data op de D schijf kwijt?

Wat raden jullie mij in dit geval aan. Ben geen tweaker of zo dus hoop ik dat jullie mij simpel kunnen vertellen hoe en wat.
 
Vroeger betaalde je bij de aanschaf van een computer ook voor een originele installatie cd van Windows. Om deze kosten te verminderen en daar door de pc's goedkoper te maken is dit zo goed als afgeschaft. Men koopt nu een pc en daarbij word betaald voor een microsoft sleutel om gebruik te mogen maken van Windows en updates.

Voor jouw is het belangrijk te weten of het echt fysiek 2 harde schijven zijn of dat het partities zijn. Als het 2 echte harde schijven zijn, dus 2 ingebouwde componenten dan zou de recovery via die aangemaakte dvd's geen kwaad kunnen. Die zullen dan alleen Windows geheel opnieuw installeren aan de hand van de fabriek instellingen op de C schijf.
Maar als het partities zijn dan is de kans heel erg groot dat alles weg is en de harde schijf die nu geïnstalleerd is ingedeeld zal worden in 1 partitie.

Dus of de pc open maken en kijken en als er 2 harde schijven in zitten dan voor de zekerheid de D schijf los maken. Of in systeembeheer kijken of je kunt zien of het 2 verschillende zijn en de gok nemen.
 
Er zitten dus 2 schijven in(zelfde merk) maar ik kan dus niet zien welke de D schijf is.

edit: heb er eentje los en dat is de D...
 
Laatst bewerkt:
Als je 100% zeker bent dat dat de D schijf is en je hebt alle belangrijke dingen op de D schijf gezet dan kun je de recovery gaan gebruiken.
Onthoud wel heel goed dat je echt alles kwijt raakt op de C schijf. Dus check jezelf heel goed of je alles goed gedaan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan