HP 3300C onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Eerder meldde ik al dat mijn HP3300C niet goed werkte onder XP. Uiteindelijk is het me gelukt, maar kennelijk niet stabiel want ik had weer problemen. Na gehakketak met HP wordt mij geadviseerd XP te herinstalleren, waar ik niet zo'n zin in heb. Daarover stelde ik een vraag in de rubriek XP:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1182776#post1182776

Ik probeer het via deze ingang ook maar:

Dit is mijn probleem, zoals ik dat aan HP meldde:

Ik ben in het bezit van een ScanJet 3300C die met de meegeleverde software op mijn vorige PC prima werkte. Na de aanschaf van een Compaq S5390FR met voorgeïnstalleerde Windows XP (familie versie) heb ik de software opnieuw geïnstalleerd, maar ik ondervond steeds problemen. Inmiddels heb ik van de HP-site sj650 en sj700 gedownload die ik na elkaar heb geïnstalleerd, maar dat levert géén stabiele configuratie op. Soms start hpprsclt.exe enige keren correct en kan ik scannen dan blokkeert het programma weer en verwijder ik alles maar weer en laat sj650 en sj700 weer waarna ik ik soms weer iets kan scannen en soms blokkeert het meteen weer. Er lijkt een probleem te zijn met "Scanbutton Watch Window"

Wie helpt?

Laatst bewerkt:
Je installeert de driver(s) toch wel zónder dat de scanner op je pc is aangesloten? Pas daarna mag je hem in de USB bus steken.

Jazeker, ik heb alle instructies van HP keurig opgevolgd, maar .......... Helaas!

Ik kreeg deze scanner van een kennis cadeau en in eerste instantie lukte het ook niet onder XP. Wanneer ik wilde scannen kreeg ik steeds foutmelding 2117. Via de site van HP kon ik hem wel installeren. Je moet dan een bestandje voor XP downloaden en daarna was het zo geregeld. Misschien lukt het op deze manier bij jou ook.

Ik ben al weken lang in de slag met HP die me al van alles hebben geadviseerd, maar tot nog toe zonder resultaat! Welk bestandje heeft jou uit de brand geholpen?

Gan naar www.hp.nl en selecteer SCANNERS. Links klik je aan: ondersteuning en drivers. Vervolgens : software en drivers downloaden. Je vult in scanjet 3300c, daarna klik je weer aan HP scanjet 3300c en kiest voor windows xp. Je ziet nu een blokje staan met Driver, hiervan kies je 2e mogelijkheid: alleen voor USB en klikt aan: nu downloaden. Er komt nu een bestandje op je bureaublad. Wanneer je dit aankjlikt wordt je scanner geinstalleerd. Vergeet niet eerst de scanner te de-installeeren. Succes. Bij mij was het prbleem hiermee direct verholpen

Het bestandje dat ik heb gedownload is sj650du.exe. ik weet niet of dat anders is dan sj650nl.exe. Maar helemaal zonder problemen gaat het bij mij ook niet. Gisteravond wilde ik mijn man laten zien hoe de scanner werkte, nou ...niet dus. Net weer opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het weer. Maar het blijft onzeker.

Met hulp van HP France -ik heb een Franse Windows XP- ben ik er tenslotte uitgekomen. Belangrijk is dat de WIA-drivers worden uitgeschakeld.
Mijn scanner werkt dus nu, maar ik wacht nog even af of hij het blijft doen, voordat ik ga juichen!
Als iemand nog wil weten wat ik exact heb gedaan laat dat dan even horen.

Zullen we voor alle duidelijkheid maar verder gaan onder de oorspronkelijke vraag? Dit verschijnsel heet crossposten en is niet toegestaan op helpmij.nl, om het overzicht goed te kunnen behouden.

Eh ... hoe zo?
Deze vraag ging specifiek over de scanner, de vraag waarnaar ik verwijs ging daar ook over, maar meer specifiek over de noodzaak XP opnieuw te installeren.

Omdat je duidelijk aan het crossposten bent, daarom is je vraag in de XPsectie ook gesloten.

Dat kan je zelf niet, daar zijn nou de moderators voor';)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan