HP 5100 probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik wil graag twee keer dezelfde HP 5100 configureren, één die standaard Portrait print en één die standaard Landscape print. Ik heb dus een tweede printer (op dezelfde usb dus) geïnstalleerd, maar ondanks dat ik de bij Printopties "Liggend" aanvink print hij gewoon staand. Weet iemand of wat ik wil al dan niet mogelijk is.

Heb je beide printers een verschillende naam gegeven?
En los van elkaar geinstalleerd?

Kun je ze wel los van elkaar een print opdracht geven?

Ik heb twee keer dezelfde printer geïnstalleerd en ze ieder een verschillende naam gegeven. Ik kan ook met beide printen, alleen doen ze het beide in portrait, ondanks dat ik er één standaard op landscape heb ingesteld.

En als je dan met bijvoorbeeld word een print opdracht geeft, dan selecteer je de juiste?

Ik ben bang dat het komt omdat de printers dezelfde drivers gebruiken.
Tip: de-installeer beide printers, en stop de gedownloade drivers beiden in een aparte map.
Laat ze in die map hun driver installeren. Hopelijk pakt ie dan voor beide printers eigen settings.

De laatste suggestie heb ik gedaan, zelfs met verschillende versies van de driver, maar dat werkt ook niet.
Iemand nog een ander idee?

Is dit alleen met Word nodig? Anders kun je namelijk in Word een apart sjabloon maken met de Landscape opdracht erin opgeslagen. Wanneer je vanuit dat sjabloon iedere keer je nieuwe document begint, zou die ook in Landscape moeten printen. (geldt trouwens voor alle programma's van MS)

Ideetje?

Enig andere optie die ik kan bedenken is de printer de 2e keer in Windows installeren op een andere poort. (zelf aangeven bij eigenschappen printer, poort toevoegen) ook al zit ie als hardware wel op dezelfde poort. Nog nooit zelf geprobeert overigens. :rolleyes:

Ik heb het in een sort cadcam progamma nodig, waar je meestal landscape print, maar dit niet standaard kan instellen.

De optie van de tweede poort is niet mogelijk omdat je bij de installatie maar één usb-poort krijgt aangeboden.

Ik heb inmiddels een lange e-mailwisseling met HP achter de rug. Volgens hen zou het moeten kunnen met één maal een 5150-driver en één maal een 950C-driver (die hetzelfde is) te installeren. Bij mij lukt dat echter niet. Volgens HP zou een herinstallatie van XP een oplossing kunnen zijn. En daar begin ik maar niet aan.

Kortom: geen oplossing gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan