HP 6830S openmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenJK

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo,
We hebben hier een HP6830S staan. Deze werd gebruikt door mijn moeder, maar die heeft nu een Apple laptop :)
Deze laptop willen we aan mijn zusje geven voor haar verjaardag, maar hij wordt erg warm. Het computerbedrijf zegt dat er teveel stof in zit. Dit wil ik er zelf uit gaan halen, maar hoe krijg ik hem open?

Bedankt!

Je moet de schroefjes zoeken op de onderkant en die eruitschroeven. Niet kwijtraken:p! Daarna schuif of til je de klep eraf en zuig je met je stofzuiger langzaam op een lage stand het stof weg. Daarna deksel erop, schroefjes erin en klaar is kees!
Foto onderkant:
457857511_tp.jpg

EDIT:
Goed idee om dit zelf te doen. Die PC boeren vragen daar vaak veel geld voor:shocked:.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, die vragen daar veel te veel voor.

Ik heb wel vaak een desktop schoongemaakt maar iemand zei dat dat bij een laptop echt heel moeilijk was.
Ik heb het al een keer geprobeerd, maar ik kreeg de onderkant er niet af, en ik was bang dat ik iets zou slopen, maar nu ik weet dat het kan, ga ik het straks wel even proberen.

Eerst ga ik de bestanden even backuppen zodat ik die op de Mac kan zetten :)

Bedankt!

Het is niet echt moeilijk omdat het hele platte onderdelen zijn. Er zit geen ruimte tussen dus hoef je, als het goed is, niks los te schroeven.

Oke, dat is fijn om te horen.

Nu heb ik even een vraagje tussendoor:
Ik heb een externe harde schijf van 320GB waarvan 70GB is gebruikt.
Op de interne HDD is 50GB gebruikt.
Nu wil ik alles van de interne HDD op mijn externe HDD hebben, maar de externe mag niet leeg.

Met welk programma kan dit makkelijk? Een cloneprogramma wil eerst de externe HDD formatteren wat niet mag.

Het handmatig kopieren werkt niet, omdat er bestanden in gebruik zijn enzo, en dan slaat die veel over....

Daar ken ik geen programma's voor:o. Misschien een optie om voor die vraag een nieuw topic te maken, want dan komt die weer bovenaan te staan:thumb:.

Hallo,
Het schoonmaken is gelukt!
Ik kon hem BIJNA helemaal openkrijgen, en toen heb ik er met de compressor doorheen geblazen, en er zat echt bijna geen stof in.
De laptop werd voorheen zeker wel 100º C bij normaal gebruik, nu 45/50º C.
Bedankt voor de tips :)

Bij een computerbedrijf zou ik hier denk ik €80.- voor kwijt zijn :)

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan