HP 7780 USB driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

vintage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Ik heb een HP OfficeJet Pro L7780 All-in-one gekocht nadat mijn oude getrouwe D145 er mee op was gehouden.
De nieuwe printer gebruik ik hoofdzakelijk met een Windos XP en Mac computer en dat gaat uitstekend.
Alleen heb ik ook nog een wat oudere computer die met Windows 98SE werkt en waar wat oude tekeningbestanden. documenten etc. op staan.
Het is me niet gelukt een driver te vinden om de L7780 onder W98SE aan de gang te krijgen.
Telefonisch en mail contact met de helpdesk HP gaf alleen de teleurstellende mededeling dat HP geen W98SE meer ondersteunt en ook alle W98SE driver informatie van de support site heeft gehaald.
Toch zou het prettig zijn als ik vanuit mijn W98SE computer via USB of netwerk zou kunnen printen.
Is er iemand die een oplossing heeft ?

Bestanden overzetten via het netwerk naar een p,c waar de printer wel op werkt, is geen optie?

Hp7780

Dank voor je snelle reactie !
Kan natuurlijk wel, via een netwerk, maar vereist weer een extra handeling.
Eigenlijk hetzelfde als via een usb-stick of zo.
Ik heb het liefste een W98SE driver die de L7780 kan aansturen.
En die schijnt er wel geweest te zijn op de HP support site totdat ze in hun oneindige wijsheid besloten alles wat maar met W98 te maken had uit de downloads te verwijderen.
Ik heb al op vele driversites gekeken, maar vele daarvan verwijzen naar de HP site, waar ze dus niet meer op staan....
Mijn hoop was op iemand die misschien weet welke driver (ander printer type) compatibel is of weet van een " general driver".

Het lijkt erop dat de drivers er nog wel staan, maar dan moet je wel een specifieke bestandsnaam hebben van de driver.

op deze link lijken nog wel gewoon OfficeJet drivers voor W98 te staan (als ojxxxxx98xxx.exe bestanden), maar dan moet je dus weten welke je precies nodig hebt.

Schijf op welke bestandsnamen van de driversoftware in de links genoemd is op Internet bij je zoektocht.
Misschien kun je die drivers dan terugvinden in de bovengenoemde link.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hp L7780

Op je link gekeken, maar niet gevonden wat ik zocht.
Er moet toch wel zoiets bestaan als een "generic USB driver" voor deze L7780 printer ?
Opgeven is het eenvoudigst. maar dat kan altijd nog....

Hp L7780

Uiteindelijk maar besloten mijn pogingen op te geven, voor mijn oude berichten uit Windows 98SE een goedkope, NIET HP, printer erbij te nemen en in het vervolg beter naar de kleine letters in de specificaties te letten waar het gaat om systeemeisen.
Gezien het gebrek aan HP medewerking en het tegenwoordig bij HP gebruikelijke automatisch installeren van software waar je niet om gevraagd hebt zal HP in het vervolg niet mijn eerste keus meer zijn.Niet boos, maar wel wat verdrietig sluit ik deze vraag en dank voor de gegeven antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan