hp cd-writer 8200e plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
hallo iedereen ik kan de driver van mijn externe cd driver niet vinden.
de dvd drive is de hp cd-write 8220e/8230e
ik kan wel de windows xp driver vinden op de website van xp maar dat werkt niet op mijn windows 7 mini laptop
alvast bedankt mvg enzoishier

Wat zegt Apparaatbeheer als je de externe cd schrijver aangesloten hebt en de hardware-herkenning klaar? Verschijnt dan daar een apparaat met geel vraagteken?
Wat zegt Schijfbeheer als je de externe cd schrijver aangesloten hebt en de hardware-herkenning klaar? Zou bijv. kunnen zijn dat de schrijver geen schijfletter heeft etc.

Tijs.

Hallo

Een eewigheid geleden dat ik nog zoiets onder handen heb gehad...

Indien ik mij goed herinner , zijn er voor x.p. geen drivers nodig.

Voor 7 zouden er dan zeker geen drivers nodig moeten zijn.

Een veel voorkomende fout , is echter dat het aandrijfriempje van de drive is uitgerokken. (slijtage door ouderdom)

Doordat de drive zelf niet korrekt initialiseerd , weigert de casing communicatie via de u.s.b. poort.

Probeer eens om een andere werkende drive in deze behuizing te monteren.

Opletten hoe de drive nu staat i.v.m. jumpersettings (MA/SL/CS).

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...t=US_Drive_Cables_dapters&hash=item41572e5197

Is goud waard , en een snelle manier om allerlei drives snel te kunnen testen.

Peter

@VDK_P: Het is inderdaad een apparaat dat (origineel) minstens 12 jaar oud zou moeten zijn. En áls er drivers nodig zijn (er van uitgaand dat de drive zelf nog goed is, het dus alleen om de controller in de behuizing gaat) zou ik zelf ook verwachten dat er geen drivers voor nodig zijn in Windows 7 (zie ook mijn vorige posting). De controller komt overigens van SCM Microsystems Inc. (best bekend voor smartcard lezers etc.)
Goede tip van je om even de drive zélf te laten testen voordat de behuizing (of de drivers ervan of Schijfbeheer etc.) verdacht worden. :thumb:

Tijs.

Hij doedt het ik heb de drivers gedownload en met windows gekozen nu doet hij het bedankt iedereen :)

Laatst bewerkt:
@enzoishier: Wat VDK_P wil is niet dat je kijkt of het laatje wel of niet open gaat, maar dat je de DVD brander in zijn geheel uit zijn behuizing bouwt en rechtstreeks in een pc inbouwt en dan test of die brander het daar wel goed doet.

Ik blijf verwachten dat je in Windows 7 geen driver nodig hebt. Als je mijn eerste posting goed had gelezen, dan had je nu ook Apparaatbeheer geopend én Schijfbeheer geopend en gekeken hoe dáár die DVD brander wordt getoond.

Tijs.

dat hoefde niet windows update kon hem niet instaleeren want had geen driver want het is een cd-driver ik heb de driver gedownload van de hp site ik heb bij windows drivers die driver gepakt en windows detecteerde hem en gaf hem automatisch een letter

Fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan