hp cd writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lifestyle699

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
ben van windows 98 overgeschakeld naar windows xp.
al mijn gegevens stonden op cdrw opgeslagen.

voor het installeren van de hp cd writer plus moest een andere driver geïnstalleerd worden.

nu blijkt dat ik sommige cdrw niet kan openen, en degene die wel openen geven niet alle opgeslagen bestanden weer die opgeslagen waren.

zijn nu al mijn bestanden verloren, of is er toch een oplossing voor.

groetjes. amr

Als de brander correct werkt denk ik eerder dat het aan de CDRW's ligt dan aan XP en/of eventuele drivers (die in XP ingebouwd zijn). Probeer de CD's eens in een andere speler te lezen.

Dat hoeft niet zozeer te zijn, mag ik vragen met welke software je bij de Win98 omgeving hebt gebraand?

Het kan zo zijn dat je namelijk een open sessie hebt gedaan om eventueel nog dingen toe te voegen aan de cd, zo ja en de nieuwe software ondersteund dit niet dan heb je een probleem waar we mischien ook wel weer uit komen.

Een open sessie op een CD maakt zeker niet uit. Stel dat je de CD gebruikt op een PC waar geen brander en derhalve geen brandsoftware zit, dan moet dat gewoon werken.

Alleen sommige spelers kunnen daar niet mee om gaan, die speler moet dan wel tamelijk oud zijn.

Tiborv, niet helemaal waar toch?? als je namelijk met oudere software een open sessie vd brand, dan heb je wel die software nodig om de cd te lezen, als je deze in een andere pc stopt dan leest hij wel maar ziet geen end lijn op de cd en daardoor zal een verkenner de cd niet altijd uitlezen.
Zo is de ervarin hier tenminste.....
Maar ik mag ook graag leren hoor....dus dit is niet bedoeld om te strijden.

Ik heb 't zelfde geval gehad. Nadat ik m'n HP9100 CDbrander opnieuw van een update voorzien had, waren m'n rewritables onleesbaar.

Deze informatie is niet "kwijt"!
Ik kon ze met m'n Nero brander nog niet lezen.
Na veel zoeken vond ik een update van MyCD.
Dit is een bestand wat bij m'n brander was geleverd.

:)

http://content.techweb.com/winmag/reviews/software/2000/09/0907.htm

Laatst bewerkt:
De software die ik op windows 98 gebruikte is hp cd-writer intern 9340i.

Nu bij windows xp gaan sommige cdrw open, maar de bestanden zijn onvolledig.

Heb totaal geen idee hoe ik die moet oplossen.

Uit uw verhaal kan ik opmaken dat u een andere driver heeft gedownload om compatible te zijn met WinXP.
Mogelijk hebt U wel een goede driver, maar alleen voor cd's te branden. (dus niet om CD-RW van een vorige toepassing te lezen)

Nu ben ik gaan zoeken naar de HP CD site, maar zodra ik naar mogelijke oplossingen voor 't probleem ga zoeken, kom ik op sites zonder adresbalk.
Dit maakt 't doorlinken niet gemakkelijker.

http://www.softlookup.com/driveauthor.asp?id=1306

Support en driver download kan u mischien verder helpen. ( download arabic\cancel - go to HewlettPackard website- wachten tot de screensaver verdwijnt!)

:)

Laatst bewerkt:
Gevonden!
Heb de HP cd writer 9340i opgezocht.
(operating system xp aangeklikt).
Had gisteren de software Record Now gedownload maar deze werkte niet.
Vanmorgen Hewlett-Packard's DLA geprobeerd, EN MET SUCCES. ALLE BESTANDEN ZIJN OPEN!!!!
Hartelijk dank, kan terug aan de slag.
Groetjes. Amr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan