HP Color LaserJet 2600n alleen in het zwart afdrukken, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik heb een HP Color LaserJet 2600n waarmee ik eigenlijk alleen maar zwart wil afdrukken omdat in kleur te duur voor ons is. Ik heb via de printer zijn ip adres http://192.168.1.15 ingesteld dat de printer nu alleen maar zwart print. Dus dit gaat goed. Hoe kan ik nu zorgen dat het printen ook gaat? Ik krijg zegmaar op de display van de printer te zien dat er een inktpatroon moet worden vervangen steeds. Dat wil ik dus niet omdat ik alleen zwart wil printen.

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Hoi,

Om zeker te weten dat mijn 'idee' klopt zou je contact op kunnen nemen met HP-nederland.
Volgens mij werkt de printer alleen, als alle toners functioneren, zelfs al gebruik je de betreffende kleur op het moment dat je gaat printen niet.
Het zijn overigens dus geen inktpatronen .......

Hallo,

Ik ken je idee. Ik weet dat de printer een host only printer is. Deze dagen heb ik al proberen contact op te nemen met HP. Dit ging alleen niet zo makkelijk. HP vraagt je iets in rekening te brengen omdat de garantie van mijn printer is verstreken.

Verder heb ik ook al op Google gezocht en daar kom ik tegen dat ik de melding dat de cardridge (in mijn geval cyan) leeg is op ignore kan zetten. Maar dit kom ik nergens tegen waar dit valt in te stellen.

De printer is aangeschaft in 2007. Bij deze printer zijn de cardridges zeer duur. Dat wil zeggen gelijk aan de printeraanschaf kosten. Tevens heb ik begrepen dat dit geen goede netwerkprinter is. Hij is wel webbased te banderen. Er zit geen processor in deze printer. Daarom moet je CPU van je eigen computer heel veel doen.

Van iemand begrijp ik dat ik misschien beter een HP CP1515N aan kan schaffen als goede netwerkprinter. Is dat een beter besluit? :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

gridishere

Hoi,

Zou niet weten of de aanschaf van die andere printer je probleem oplost.
Heel veel printers (ook van andere merken) printen niet meer, als één van de toner- of inktcardridges leeg is, ook al print je niet in kleur.
Ik ga er van uit dat je huidige printer goed werkt ..... ??
Kijk eens hier voor de prijzen, misschien valt het dan toch nog mee ....

Ik vind het trouwens wel wat vreemd: éérst zeg je dat jullie niet meer in kleur printen omdat dat te duur zou zijn ..... en vervolgens opteer je opnieuw voor een kleuren laserprinter :confused:
Ik ben zelf voor straight-printen van documenten (allemaal black dus) overgestapt op een 'straight' zwarwit laserprinter van Samsung en dat bevalt me prima.

Hallo,

Deze printer werkt als enige niet. Het oranje lampje knippert. Ik heb de printer ook al gereset. De drivers heb ik ook al opnieuw geinstalleerd. De andere printer is wel duur. Maar deze past beter in het netwerk. De andere die ik nu heb is hostbased. Ik kan niet eens de webinterace openen op mijn werkstations. Dit lukt alleen van uit de server. Dit kan bij de andere printers bijvoorbeeld wel. Zou dit ook te maken hebben door dat de toner leeg is?

Als ik niet met HP kan bellen. Hoe kom ik er dan met zekerheid achter dat de printer niet kan printen als 1 toner leeg? Dit moet toch wel op Google staan? Ik ben al aan het zoeken.

Hier staat informatie over de printer: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...skId=120&prodTypeId=18972&prodSeriesId=446153

Een mogelijk oplossing (even controleren): http://forums13.itrc.hp.com/service...47627+1268831144687+28353475&threadId=1209734

Met vriendelijke groet,

grid

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit de juiste oplossing is:

Configuration
Cartridge Out Override can only be enabled from the printer's control panel menu.
1. From the main menu, press (RIGHT ARROW) to System setup and press (SELECT).
2. Press (RIGHT ARROW) to Print quality and press (SELECT).
3. Press (RIGHT ARROW) to Replace supplies and press (SELECT).
4. Press (RIGHT ARROW) to Override out and press (SELECT).
5. Press (SELECT).
If Stop at out is selected, the printer will stop printing when a cartridge reaches the
recommended replacement point. If Override out is selected, the printer will continue
printing when a cartridge reaches the recommended replacement point. The factory default
setting is Stop at out.

Ik ga dit nu controleren.

Hallo,

Het is gelukt met het PDF bestand van die link. Dus een andere printer is voorlopig niet nodig. Toch bedankt

Met vriendelijke groet,

grid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan