HP color laserjet 5550 dtn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste helpers,

Ik moet een hp color laserjet 5550 dtn die aangesloten is op de draadloze router van telfort (zyxel 2602H(W)-D1A (zilver)) kunnen gebruiken.

Mijn baas vraagt of ik deze bij hem op zijn pc kan installeren. Er is echter windows vista geinstalleerd op zijn laptop en daarvoor kan ik geen geschikte software vinden (op mijn eigen pc heb ik xp en daarvoor heb ik software kunnen downloaden via hp.nl)

Nu heb ik geprobeerd een netwerk op te zetten op de Vista pc, maar Vista is slecht gehumeurd en heeft hier geen zin in.

Ook printers toevoegen>printer zoeken levert geen resultaat op.
Kan iemand mij misschien helpen met het installeren van deze printer Zodat er via de router en de draadloze verbinding toch kan worden geprint.

Bij voorbaat dank,

Huibert

Eerste wat ik zou doen is via HP Web JetAdmin de netwerk-aangesloten printer op een vast ip-adres zetten. Omdat je een Zyxel gebruikt zou bijv. ip-adres 192.168.1.10 in aanmerking moeten komen.
Evt. draai je (als Discovery van de printer niet werkt in Web Jetadmin) op de printer de huidige netwerkconfiguratie uit (zie boekje hoe dat te doen) om het apparaat te kunnen configureren. Discovery-modus staat hier uitgelegd.
Alternatieve methode (makkelijk misschien) is het uitdraaien van de huidige netwerkinstellingen van de printer (kijk in het boekje hoe dat moet), en dan in je browser het ip-adres met http:// ervoor invullen en dan via de webinterface aanpassen doen.

Dan een TCP/IP printerpoort maken op de Vista machine, via Configuratiescherm -> Printers -> Printer toevoegen -> Lokale printer toevoegen -> (Automatische detectie uitvinken) -> Nieuwe poort maken -> Standard TCP/IP port -> Type apparaat: TCP/IP apparaat. Bij Hostnaam etc. het ip-adres invullen dat je aan de printer hebt toegekend (eerste paragraaf). Komt hierna nog een vraag, dan kun je kiezen voor Generic Network Card.
Met een beetje mazzel komt er dan direct een goede printerdriver gekoppeld, maar anders zou je zelf een printer kunnen kiezen. Zou verder eigenlijk niet uitmaken welke (HP of andere fabrikant) Color Laserjetprinterdriver je kiest, zolang die maar gebruik maakt van PCL 5 of PCL6.
De printer kan evt. in het zelfde proces ook nog gedeeld worden. Geef aan dat de printer niet gedeeld moet worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt, ik ga het meteen proberen!

Super voor de snelle reactie!

Hopelijk heb je mijn alternatieve manier van configureren van de printer ook gezien (zojuist toegevoegd in mijn vorige posting), dus gewoon de printer rechtstreeks configureren via je browser. Je hoeft dan HP Web Jetadmin niet te gebruiken.

Ik vermoed dat er in jouw netwerk maar enkele HP printers staan, dus zou HP Web Jetadmin een beetje 'overkill' zijn...

Tijs.

Nog zoiets: HP heeft wel degelijk drivers voor Vista.
Drivers voor Vista 32-bit: hier
Drivers voor Vista 64-bit: hier

Kijk in de 'paragraaf' Driver voor PCL5, PCL6 en PS (=PostScript) drivers. Ik raad je aan om alleen de PCL5 of de PCL6 driver te gebruiken, omdat de PS driver normaal gesproken veel meer data aanmaakt per printopdracht dan PCL5/6.

Tijs.

Super bedankt!
Ik heb het via de makkelijke manier (zonder dat HP tool) kunnen oplossen.
Dus mijn probleem is in principe opgelost

Aan de andere kant had ik het over de software van HP niet de driver.
Ik heb op mijn XP laptop een programma van HP waarop ik precies kan zien hoe vol de cardridges zitten waar ik ze kan bestellen etc.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=nl&prodTypeId=18972&prodSeriesId=409994&prodNameId=406811&swEnvOID=228&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=lj-24060-3

Deze kan ik alleen niet installeren op de Vista laptop, hij geeft als foutmelding namelijk dat ik internet explorer 5.0 of hoger moet hebben (terwijl er gewoon 8.0 op staat).

Heb je misschien hier nog een oplossing voor :cool:

Nogmaals, SUPER BEDANKT!

Graag gedaan! :)

M.b.t je vraag: Tsja, zoals je ziet is díe software alleen voor XP en Windows 2003 geschikt, en dus niet voor Vista.

De enige Vista software die in de buurt komt van waar jij het over hebt kan alleen aangevraagd/gekocht worden bij HP zelf, dus niet direct gedownload.

In dezelfde links die ik eerder gaf,
onder CD-ROM order page:
CD-ROM: HP Color LaserJet 5550 Printing Software
[Deze software moet worden gekocht. Dan krijg je een hele CD]
onder Software:
HP Easy Printer Care Software (Available in English Only)
[Deze is als gratis download beschikbaar, maar je moet het aanvragen.]

Zou het niet genoeg zijn dat je op 1 van de (XP-)pc's de software installeert om de printer in de gaten te houden wat betreft tonerniveau etc., en het op andere (Vista-)pc's achterwege te laten?

Trouwens: Je zou ook via je browser kunnen kijken op het apparaat, en nakijken of de niveaus van toner daar ergens worden getoond.
uitdraaien van de huidige netwerkinstellingen van de printer (kijk in het boekje hoe dat moet), en dan in je browser het ip-adres met http:// ervoor invullen

Meer is er niet. Als je dat nog niet gedaan had: Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan