HP color laserjet print streperig

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Mijn HP color laserjet 4500 N print streperig.

Dit deed hij nooit en is sinds de laatste week. Ik heb alles al schoongemaakt waar ik bij kan. Ik heb de cartiridges allemaal eruit gehad en schoongemaakt.

En nu weet ik het niet meer. Ik baal er stevig van want het ding deed het fantastisch.

wie weet wat ik moet doen ???

Moet je even bij een boekelier speciaal print papier vragen gewoon een paar gratis felletjes om te kijken of het aan het papier ligt want dit had ik namelijk ook en het lag dus aan mijn papier.

Mijn HP color laserjet 4500 N print streperig.

Dit deed hij nooit en is sinds de laatste week. Ik heb alles al schoongemaakt waar ik bij kan. Ik heb de cartiridges allemaal eruit gehad en schoongemaakt.

En nu weet ik het niet meer. Ik baal er stevig van want het ding deed het fantastisch.

wie weet wat ik moet doen ???

Mogelijkheid 1: het tonerpoeder is niet gelijkmatig genoeg verdeeld, oplossing: toner eruit halen en voorzichtig heen en weer schudden.
Mogelijkheid 2: de toner is bijna op, dat kan ook strepen geven
Mogelijkheid 3: de drum is aan het begeven, dat kan resulteren in vreemde vlekjes of streepjes maar dan altijd op precies bepaalde afstanden.

Mogelijkheid 1: het tonerpoeder is niet gelijkmatig genoeg verdeeld, oplossing: toner eruit halen en voorzichtig heen en weer schudden.
Mogelijkheid 2: de toner is bijna op, dat kan ook strepen geven
Mogelijkheid 3: de drum is aan het begeven, dat kan resulteren in vreemde vlekjes of streepjes maar dan altijd op precies bepaalde afstanden.

er komen zwarte strepen op en de zwarte toner heb ik vervangen voor een nieuwe dus daar kan het niet aan liggen.
Maar hoe kan ik zien of de drum het aan het begeven is ????????? er komen op nagenoeg dezelfde plaats strepen op het papier.

Overigens aan het papier kan het niet liggen want hij doet het met drie soorten papier altijd hetzelfde, geen verschil te zien.

Geen flauw idee hoe je dat kunt testen, overigens: zijn de tonercassettes bij HP niet 2 in 1: dwz dat de toner en drum bij elkaar zitten ? Bij mijn oude Brother z/w printer gaat mijn drum zeker 3-4x langer mee in vergelijking met de toner. Misschien dat iemand hierop een antwoord kan geven.

Bij de 4500n zitten de drums (zwart en kleur) apart (fuser en transferkit ook) en kunnen dus aan vervanging toe zijn

ik heb nu alles nog een keer schoongemaakt. Ook de drum heb ik heel voorzichtig schoon gemaakt.

niets helpt.

als ik het menu uitprint geeft hij aan dat de fuserkit en de drumkit nog prima zijn en nog heel lang mee kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan