• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

biljart wedstrijd

Ik denk (of hoop) dat ik hem heb, met functie verschuiving maar zonder dat de nieuwerwetse functionaliteit wordt toegepast waardoor het in 2019 ook werkt.

De onderste rij van de scores (G18) van sp1 blijft staan zolang de gelijkmakende beurt nog niet is ingevuld.
Zodra de gelijkmakende beurt wordt ingevuld schuiven alle scores 1 rij omhoog en G18 en J18 worden leeg.
De eerste 7 beurten vullen zich van bovenaf zonder dat rijen schuiven.

Bijlagen

Ik zie geen verschil tussen werkblad 028 en 029

In #15 gaf je aan dat mijn bestandje nog een fout gaf
Dus nogmaals de vraag plaats dit bestandje dan hier dan kan ik kijken waar het niet goed gaat want ik zie dit in mijn bestandje uit #14 niet terug

dit begint er vrij goed op te lijken. het schuiven begint nu als er een waarde in G18 komt, dit is de score van sp1 het zou moeten gebeuren als er een waarde in J18 komt dan is die beurt door beide spelers gespeeld. maar hier zou ik mee kunnen leven. want erger is het dat het goed gaat tot en met de 30ste beurt (gegevens uit R5:R34 voor sp1 en Y5:Y34 voor sp2). voor de tweede deel van de 60 beurten in de telstaat zijn het andere kolommen en in de hulpkolommen verandert deze naar U5:U34 voor sp1 en naar AB5:AB34 voor sp2
Bericht automatisch samengevoegd:

ik heb de telstaat leeg gemaakt om een nieuwe wedstrijd te kunnen starten dan werkt het niet meer. ook zie ik dat niet de complete stap(beurtnr.+score) gelijk tijdig op het scorebord komt. de beurtnr. zijn er eerst

Laatst bewerkt:
Hi Harry,

op wie reageer je? want in mijn oplossing uit #21 gaat het pas schuiven als J18 wordt ingevuld

En als je geen beurtnummers wilt zien totdat de beurt is gespeeld dan kun je een ALS-test toevoegen

Zet volgende voor de huidige formule.
Code:
ALS(AH5="";"";
(en vergeet de sluithaak niet op het eind van de formule)

Als je online komt en niet de moeite doet van te reageren op een vraag is het logisch dat de meeste helpers afhaken.

Niet steeds uitgaan van het slechte.
Misschien neemt Harry even kijkje na een melding op zijn mobiel.

sorry maar ik snap niet hoe het hier werkt ik schijn op de verkeerde te reageren. ik weet ook niet naar wie ik dit stuur, van Roel heb ik een email ontvangen en daar heb ik op gereageerd. ik voeg hier nog maar een keer het bestand bij en op blad 1 in dat bestand heb ik het een en het ander uit gelegd. als we het draaiende krijgen dan moet het ook bruikbaar zijn voor een volgende wedstrijd. dit gebeurt door uit de telstaat de score van beide spelers te verwijderen alles moet dan weer leeg worden ook het scorebord
Bericht automatisch samengevoegd:

sorry maar ik snap niet hoe het hier werkt ik schijn op de verkeerde te reageren. ik weet ook niet naar wie ik dit stuur, van Roel heb ik een email ontvangen en daar heb ik op gereageerd. ik voeg hier nog maar een keer het bestand bij en op blad 1 in dat bestand heb ik het een en het ander uit gelegd. als we het draaiende krijgen dan moet het ook bruikbaar zijn voor een volgende wedstrijd. dit gebeurt door uit de telstaat de score van beide spelers te verwijderen alles moet dan weer leeg worden ook het scorebord.

nog een keertje extra want ik weet niet hoe en op wie ik nu reageer

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan