hp comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelke83

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
26
Hallo,

Ik heb een HP computer,
Ze raadde mij aan (HP zelf!) om geen format C te doen met een XP CD, maar beter de systeemherstel te gebruiken. Tot nu toe heb ik dat voor mijn HP pc altijd gedaan, toch vraag ik mij af om eens een format c te doen. Dan heb ik een vraagje rond de drivers (grafische kaart, videokaart)... Ik kan die afhalen via de HP site, hebben ze me gezegd.

Zijn er mensen die ook een HP hebben of andere pc met systeemherstel en al eens een format C hebben geprobeerd en dan hun drivers herinstalleren? Nooit problemen mee gehad?

Ik zal die drivers eerst opzoeken uiteraard, maar ik durf niet zo goed meteen een format c proberen op mijn HP.
 
Als je alle drivers hebt van de hardware die er in gemonteerd is mag dit geen enkel probleem zijn.
 
lokoloko zei:
Geef je type hp pc eens
Het is een pavilion, maar ik weet niet juist het nummertje, ben momenteel niet thuis.
Nog bezig met die andere pc probleem :) ik zal het straks laten weten!
 
als je zelf een beetje handig bent met het installeren van software dan mag dit ook geen probleem zijn.
Bij acer krijg je ook een herstel cd maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb een orginele xp cd gekocht en daarmee mijn computer opnieuw geinstalleerd.
 
puppie zei:
als je zelf een beetje handig bent met het installeren van software dan mag dit ook geen probleem zijn.
Bij acer krijg je ook een herstel cd maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb een orginele xp cd gekocht en daarmee mijn computer opnieuw geinstalleerd.

Sja, ik heb al software installeert, maar dat bleef bij printer, scanner, ...

Nog een vraagje; stel dat het niet lukt met xp cd, kan ik dan mijn pc herstarten en de herstelfunctie nog gebruiken, bij mij is dat f10?

Thx!
 
Nee als je gaat formatteren dan ben je al je gegevens kwijt.
 
puppie zei:
Nee als je gaat formatteren dan ben je al je gegevens kwijt.
Dus de f10 bij het opstarten lukt ook niet meer, voor de herstelfunctie?

Ja, dat ik alles opnieuw moet installeren weet ik, en daarmee dat ik niet zo durf, ik heb nooit drivers installeert, :eek: maar het is vast beter dan die herstelfunctie...
 
als je maar zorgt dat je alle drivers op een cd hebt staan dan is er eigenlijk niks aan.
Gewoon doen wat er gevraagd wordt.
 
puppie zei:
als je maar zorgt dat je alle drivers op een cd hebt staan dan is er eigenlijk niks aan.
Gewoon doen wat er gevraagd wordt.
Sja, ik vind het niet op het internetsite van HP, ik heb hiernet de link doorgegeven en daar staan geen drivers op (toch geen geheugenkaart, videokaart, grafische kaart...) :shocked: Is dat normaal?
 
Misschien is het handig als je even verteld, wat je nou precies wilt, en zeker niet onbelangrijk waarom je dat wilt.

Waar heb je problemen mee, waardoor je wilt formatteren ????
 
Jozo zei:
Misschien is het handig als je even verteld, wat je nou precies wilt, en zeker niet onbelangrijk waarom je dat wilt.

Waar heb je problemen mee, wooromd je wilt formatteren ????

Momenteel gaat het nog wel hoor, maar ze zeggen mij altijd dat je maandelijks moet formateren. Ik vind het wel vervelend om telkens met die herstelfunctie te doen, sommige zeggen mij dat hij hierdoor niet echt de pc kuist zoals het moet... En ik heb wel vaker problemen, ik kuis (herstelfunctie) is wel om de 3 maand nodig en soms vroeger. Soms gaat pc heel traag enz...

Vandaar dat ik het wel eens nodig vin om het te doen...
Maar ik heb mijn drivers niet bij de hand, als je formateert en je kan op je pc maar je hebt je drivers niet, kan je toch niks beginnen met je pc? Vandaar dat het mij wel nodig lijkt dat ik die ook heb :)
 
angelke83 zei:
Sja, ik vind het niet op het internetsite van HP, ik heb hiernet de link doorgegeven en daar staan geen drivers op (toch geen geheugenkaart, videokaart, grafische kaart...) :shocked: Is dat normaal?

Op de door jou gegeven link staan alle drivers voor jou pc:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=410790&lang=nl&os=228

Alleen voor externe apparaten zoals printers zal je even het cdtje moeten zoekenn of naar de site van de fabrikant gaan.
 
Jozo zei:
Op de door jou gegeven link staan alle drivers voor jou pc:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=410790&lang=nl&os=228

Alleen voor externe apparaten zoals printers zal je even het cdtje moeten zoekenn of naar de site van de fabrikant gaan.

Ja, maar waarom staat de grafische kaart en al die andere kaarten er niet op? Herkent mij pc da dan ofzo?

Ik vind dat toch raar, vele zeggen mij da tje dit nodig hebt, en ik vind die er niet op... Mss toch beter niet te snel formateren, lol, ook al raden ze dat sterk aan hé... Doen jullie dan zo weinig een formatje?
 
Mijn computer nu drie jaar oud heeft nog maar 1 keer een format gehad.
ik vind het overbodig.
 
angelke83 zei:
Momenteel gaat het nog wel hoor, maar ze zeggen mij altijd dat je maandelijks moet formateren. Ik vind het wel vervelend om telkens met die herstelfunctie te doen, sommige zeggen mij dat hij hierdoor niet echt de pc kuist zoals het moet... En ik heb wel vaker problemen, ik kuis (herstelfunctie) is wel om de 3 maand nodig en soms vroeger. Soms gaat pc heel traag enz...

Ik weet niet van wie je dat advies hebt gekregen, maar die is echt niet goed bij zijn hoofd.

XP kan jaren draaien zonder te formatteren.
De boel een beetje schoonhouden met ccleaner en eens in de maand defragmenteren is genoeg.
http://ccleaner.com/
En natuurlijk de pc vrij houden van virussen en spyware.
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=55
 
Laatst bewerkt:
Oja, ik wil het gewoon eens doen hé, zien wat het geeft, en als dat goed lukt, waarom niet blijven doen. Ik heb vaker last van een trage pc, ook al heb ik een virusscanner, defragmenteer ik enz...

Het hangt vast ook af van de internetsite's...

Ik zal nog nadenken dan, blijkbaa rheb ik die kaarten niet nodig, ik zou zelf ni weten wazt ik met die drivers moet doen van internet... :eek: Ik dacht dat je enkel de kaarten nodig had, cd's van printer enz, maar die cd heb ik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan