HP Compaq NC6400 herkent geen schijven meer. Is hier wat aan te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timh1992

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Hallo,

Ik heb een Compaq NC6400 van HP staan. Het eerste probleem wat zich voordeed was dat de laptop halverwege een XP installatie de hele boel uitgooide. Ik kwam erachter dat de FAN niet draaide en heb dit opgelost(Weet echter niet of het volledig is opgelost omdat hij geen harde schijven meer herkent en ik de installatie niet meer heb gedaan).
Nu herkent hij totaal geen harde schijven meer die andere computers wel herkennen en zelfs kunnen booten.
Zal de aansluiting kapot zijn?

Alvast bedankt,

Tim

Hoe heb je de fan weer aan het draaien gekregen ? Je hebt hem dus ( gedeeltelijk ) gedemonteerd.
Dit is nogal een heikel klusje als je niet heel precies weet waar je e.e.a. terugzet.
Ik vermoed dat bij je montage iets fout is gegaan.
Je zult hem dus opnieuw open moeten maken en controleren of alles inderdaad op de juiste manier is aangesloten.

Je kan het toetsenbord losmaken, vervolgens heb ik de stekker van de fan losgehaald en wat viezigheid ertussenuit gehaald, toen ik de kabel weer aansloot ging de fan weer draaien..
Ik heb verder niet aan de aansluitingen (SATA) gezeten van de HDD. Wel zijn er inderdaad flink wat schroefjes losgekomen.

Omdat hij halverwege stopt bij de installatie van je os. heb ik het idee dat hij een hitteprobleem heeft.

Je zou kunnen proberen om hem met een busje perslucht ( verkrijgbaar bij de computerboer om de hoek ) schoon te blazen. Dit soort perslucht bevat geen vocht, vandaar.

Helpt dit niet, processor demonteren en tussen het koelelement en processor nieuwe geleidingspasta aanbrengen na de oude zorgvuldig verwijderd te hebben.
Ook verkrijgbaar bij genoemde computerboer.

Dat is een goeie ik ga er wel ff naar kijken. Maar hij moet dan ook nog de schijven gaan herkennen, als hij weer goed gekoeld is en de schrijven niet meer ziet kan ik er nog niks mee :((

Dan heb je een hardwareprobleem.
Daar kan ik vanuit hier natuurlijk weinig over zeggen.
Let wel, wat je gaat doen neem ik geen enkele verantwoording voor.

Kijk eerst eens of je een satacontroller moet installeren. Die zitten normaliter geïntegreerd in windows 7/8/vista.
Daar je XP wilt installeren ga je naar de site van HP :

http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39535-1

Kopiëer deze ( uitgepakt ) naar een usb stick en installeer je XP opnieuw. Op een gegeven moment vraagt hij naar deze driver. Dan verwijs je naar het betreffende bestand en kunt verder.

Je zou ook eens kunnen proberen de satacontroller in je bios om te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan