HP-Compaq Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
344
Hoi,
Ik heb een HP-Compaq Presario CQ57 aangeschaft.
Ik ben er heel erg blij mee.
Maar hij stond al startklaar. (mediamarkt heeft hem ingesteld!)
Ik heb hem even naar de fabrieksinstellingen gezet.
Mooi gelukt, lekker leeg en opgeruimd.
Maar een paar weken later startte ik eens eventjes HP Recovery manager.
En systeemherstel (fabrieksinstellingen!) is uitgeschakeld!
(Zie bijlage)
Er staat bij, herstel via herstelmedia..
En die wilde ik nou net maken.
Je kan ook niet meer op systeemherstel klikken..
En als ik HP Recovery start voor windows start, (F11 drukken tijdens opstarten) staat er een error, dat windows niet kan worden gestart en dat ik de windows cd erin moet doen en dat ik moet kiezen voor systeem herstel? (ik heb geen windows cd dus.. en dit is van de recovery)
Dus volgens mij is me recovery partitie beschadigd????
Kijk de bijlage voor perfecte info.
Alvast bedankt.Knipsel.jpgKnipsel2.PNG
 
Rechts staat herstelmedia maken.

Gaat dat niet?
 
In het openingsitem geef je aan: "Ik heb hem even naar de fabrieksinstellingen gezet".

Wat heb je precies gedaan, want terugzetten naar de fabrieksinstelling , doe je niet even.
 
is je recovery partitie weg download dan acronis true image en maak een nieuwe recovery partitit er mee je kan dan daadwerkelijk op een sneltoets kliken en krijgt dan recovery Acronis True Image klik
 
@Zoefff Ik heb via HP Recovery Manager op Systeemherstel geklikt .
Dan herstelt hij naar fabrieksinstellingen.
Maar na de fabrieksinstellingen was bij HP Recovery Manager systeemherstel dus uitgeschakeld! (zie foto 1 in me eerste bericht)

@computerhelper Als je even mijn bericht had gelezen, leesde je dat ik niks heb veranderd , en dat de recovery partitie er nog gewoon is!
Dus nergens voor nodig dat programma..
 
Trouwens, mijn C partitie, en Recovery partitie zijn allebei dynamisch!
Hoort dat wel zo??
 
Lees hier het verhaaltje over dynamische schijven.
Ik vraag me af hoe je aan dynamische schijven komt tenzij je het zelf hebt ingesteld of erom gevraagd hebt dit voor je te doen.
Maar hij stond al startklaar. (mediamarkt heeft hem ingesteld!)
Ik heb hem even naar de fabrieksinstellingen gezet.
Kijk de bijlage voor perfecte info.
Als je perfecte info had gegeven dan had je een screenshot van schijfbeheer moeten neerzetten, dan hadden we kunnen zien dat je dynamische schijven hebt.
Ik kan dit even niet rijmen met de vraag die je stelt of je moet een trojan aan boord hebben die alle herstelacties blokkeert.
 
Laatst bewerkt:
@Mik ik stuur nog wel even een fotootje van schijfbeheer.
Ik heb zelf niks gedaan..
Misschien toen ik hem naar fabrieksinstellingen zette is hij veranderd of zo iets??
Ik heb norton internet security 2012 dus ik denk dat er geen virus op me pc zit...
 
Hier de foto van schijfbeheer:
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    31,9 KB · Weergaven: 200
Ik zou je hier geen advies in durven geven, je hebt in het begin geen hersteldisk gemaakt en nu converteren naar een standaardvolume is geen optie want dan raak je alles kwijt.
In jouw geval zou ik even teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, die weten er wss wel raad mee.
 
Kom even terug op je schijfkeuze!

Hoe komen die nu op dynamisch, want daar zit volgens mij het probleem!
 
Ik heb hem zelf niet geconverteerd naar dynamisch, anders waren al mijn gegevens er wel vanaf.
Misschien dat toen ik hem naar fabrieksinstellingen deed, dat me laptop hem heeft geconverteerd?

Trouwens, ik heb al enkele dagen contact met HP over mijn probleem, en ze helpen me goed.
Ik heb ze precies over het probleem verteld.
Ik hou jullie op de hoogte!
 
Hoi,
Nu zou ik bij HP eigelijks een Recovery DVD moeten kopen..
Maar ik heb nog meer info gevonden over me probleem..

Als ik nu me laptop uit doe, en start, en gelijk F11 klik (recovery partitie) geeft hij een error aan.
Ik heb met me mobiel hier van een foto kunnen maken. (zie bijlage!)

Kan ik dit maken met deze tuturial??
http://think-like-a-computer.com/2012/04/17/boot-bcd-0xc000000f-windows-7/
 

Bijlagen

  • IMG_0289[1].jpg
    IMG_0289[1].jpg
    93,9 KB · Weergaven: 181
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan