hp deskjet 3050a 611 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

easyman3008

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
hallo iedereen,

ik heb sinds gisteren een probleem met mijn printer.
hij geeft steeds een foutmelding op dat de inktcartridges niet compatibel zijn met het toestel.
de cartridges zijn origineel hp en zitten er al enkele maanden in en nooit problemen mee gehad.

iemand een idee wat het probleem zou zijn?

tom

Geen idee over de reden voor het probleem en geen zekerheid over de oplossing, maar probeer eens (in deze volgorde):
a. De stroomkabel uit de printer halen, seconde of 30 wachten en stroomkabel er weer in? [Let op: Ik bedoel echt de stroomkabel.]
b. De cartridges eruit halen op de manier zoals in de handleiding staat en daarna weer terugplaatsen op de manier die in de handleiding staat.

Tijs.

ik heb gedaan zoals je gezegd hebt.
nadat ik de eerste pagina afgedrukt heb kwam er op het schermpje van de printer dat ik een gebruikte hp cartridge geinstalleerd had.
ik moest toen opnieuw een uitlijnpagina afdrukken en dan terug de foutmelding dat ik een niet compatible cartridge geinstalleerd heb.

Wat je zou kunnen proberen (en dan zijn mijn ideeën op) is om de metalen contactpunten van de cartridges schoon te maken, bijv. met pure alcohol (ong. 3 euro bij Trekpleister) en ik heb ook wel eens gehoord dat een gum ook werkt om contactpunten schoon te maken.

Tijs.

Wattenstaafje met pure alcohol zoals dnties opmerkt, heeft voor mij altijd gewerkt met m'n vroegere HP printer...:thumb:
Met gum moet je voorzichtig zijn, vooral niet teveel kracht zetten want dan beschadig je de boel door teveel wrijving !

Elke drogist heeft dat ( D&A, Kruidvat etc. )
Ook verkrijgbaar bij de apotheek maar daar is het een stuk duurder als bij de drogist...:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan