HP Deskjet 3070A kan niet met laptop verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

victord

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo,

Een tijdje terug hadden we een probleempje met het internet, ik heb dan op de reset-knop van de router gedrukt.
Daarna heb ik de instellingen teruggezet, het zelfde wachtwoord, de zelfde SSID...
De printer werkte niet meer, ik heb de printer dan opnieuw ge�nstalleerd. De printer werkt nog altijd niet.
Op de instellingen op de printer staat er dat hij verbonden is met het netwerk, maar de hp-software kan de printer niet vinden.
De printer en de laptop is verbonden met hetzelfde netwerk, ook de andere laptops en ipads kunnen de printer niet meer vinden.
De printer werkt wel met de USB-kabel.
We hebben de printer meegenomen op vakantie, daar hebben we deze ge�nstalleerd en werkte de printer wel draadloos.
Ik geraak er niet uit?
Help me aub.

Dat heeft met het IP-adres te maken. Die HP-software denkt dat ie de printer op een ander IP kan vinden, maar dat is niet zo. Zoek het IP van de printer op in onder het kopje 'Netwerk' in 'Computer' en stel deze in in de HP-software.

@bassie9: Ik vraag me af of de printer zich meldt onder Netwerk, maar zou mooi zijn als dat inderdaad het geval is.

@topic-starter: Als de tip van bassie9 niets oplevert:
Eerst eens een overzicht afdrukken op de printer van diens huidige (netwerk-)instellingen. Dus een soort status-pagina. Kijk in het boekje hoe je dat (via de knoppen op de printer) voor elkaar kunt krijgen.
Die vergelijken met de ip-adres instellingen van de pc, door op de pc:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconfig.txt && notepad.exe ipconfig.txt
De printer moet op hetzelfde 192.168.x.x netwerk zitten als je pc (met een eigen ip-adres, dus het ip-adres moet alleen na de laatste '.' verschillen van die van de pc).
Dan op de computer, onder Start -> Apparaten en printers -> aanklikken HP-printer met linker muisknop en er dan op rechtsklikken en kiezen voor Eigenschappen van printer
Ga naar tabblad Poorten. Kijk na welke poort daar genoemd is, van welk soort die is en welke Eigenschappen (klik op het Eigenschappen knopje) daar bij hoort.
Staat daar een ip-adres dat afwijkt van wat er op de status-pagina van de printer staat, het ip-adres aanpassen aan het huidige ip-adres van de printer.
Daarna opnieuw proberen.

Enkele schermafdrukken/foto's van de statuspagina van de printer, de Poorten tabblad van de printer onder Windows en de inhoud van ipconfig.txt zouden mogelijk de zaak wat verduidelijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties,
ik weet niet precies wat ik moet doen bij de poorten, ik kan hier niets vinden over eigenschappen en bij rechtermuisklik komt er alleen alleen maar 'Wat is dit?'
hier zijn de blijlagen.
Bekijk bijlage ipconfig.txt
printscreen poorten printer.jpg
Scan0001.jpg

Victor.

178.118.29.x is het netwerk waar de printer mee verbonden is.
Waarom heb je niet (ook) de inhoud van ipconfig.txt gepost? Of zelf vergeleken of je pc/laptop ook in het 178.118.29.x netwerk zit?

Overigens is "Poort configureren" in je schermafdruk1 wat ik bedoelde met de eigenschappen achterhalen van de poort, dus daar (hopelijk) te zien op welk ip-adres Windows de printer verwacht.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik had het txt-bestand opgeslaan en dit in bijlage gezet.
Ik dacht dat dit zou lukken. Hier heb ik een schermafdruk van het txt-bestand.
178.118.29.x is het netwerk waar de printer mee verbonden is.
178.118.27.x is het netwerk waar de laptop mee verbonden is.
Bij de poorten kan ik niet klikken op poort configureren, hierna volgt een foutcode?
naamloos2.jpgnaamloos.jpg
Victor.

Ondersteuningspagina: hier
Gegeven het zogenoemde subnetmasker (waardoor 178.118.16.0 - 178.118.31.255 in de 'lokale ip-reeks' vallen) kan het zijn dat de printer wél bereikbaar is voor je, ook al verschilt van de printer 178.118.x.x van wat jij in ipconfig.txt laat zien.
Een paar tips:
a. Probeer eens de configuratie-website van de printer te openen: http://178.118.29.175
b. Werkt dat, probeer dan het volgende: Open de poorten sectie van de printer, en maak een nieuwe poort aan (type Generic TCP/IP port) en geef die poort ip-adres 178.118.29.175. Zorg er daarna voor dat het vinkje staat bij die nieuwe TCP/IP poort om naar te printen, dus niet (meer) bij die CN1xxx poort. Klik (natuurlijk) daarna enkele malen op OK. Kijk of het printen dan wél werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt,
ik kan donderdag pas een vaste computer gebruiken,
dan zal ik de configuratie-website proberen;

Victor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan