hp deskjet 400 print vreemde figuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita Vermeer

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2001
Ik heb net mijn hp deskjet 400 geinstalleerd. Dit verliep zonder problemen, maar nu print hij telkens vreemde tekens aan de bovenkant van de pagina. Het eerste gedeelte van de getypte tekst wordt niet afgedrukt (daar staan die vreemde tekens) en ook staat de tekst veel te hoog op de pagina afgedrukt. Ik snap niet wat er aan de hand is.

Misschien dat hier iets tussen staan.

Groetjes,
Bennie

Installeer de laatste driver van die printer opnieuw.

Heb ik gedaan maar hij doet het nog steeds niet. Het is ook heel vreemd dat ie steeds aangeeft dat de inkt op is (terwijl die niet op is). Dan kan ik de printer wel uit en weer aan zetten, maar dan krijg ik weer eerst vreemde tekens en vervolgens print ie wel de testpagina.

Haal het patroon eruit, en weer terugzetten. Dit doen terwijl de printer aan staat.

heb ik al heel vaak gedaan, maar het helpt niet. Ik heb er ook al een andere cartridge in gehad, maar toen gaf ie hetzelfde aan.

Welke Windows heb je? En hoe wordt de printer aangesloten? USB? Parallelle poort?

Groetjes,
Bennie

Zit de printer met een breede stekker in de PC of een klein stekkertje ?

Dan heb je een parallelle poort:)

Kijk eens in de BIOS of de instellingen van de parallelle poort wel goed staan. Wordt misschien een kwestie van verschillende instellingen uitproberen:

Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Ga naar de printerpoort (LPT). Je ziet daar staan "standaard", "ECP", "EPP", etc. Probeer verschillende instellingen uit.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan