HP deskjet 615c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esje

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Berichten
59
Hoihoi
Ik heb een paar probleempjes met de printer, het gaat om een HP 615C. Dit is een duitse printer, staat niet in de driverlijst maar hij werkte gewoon met de software van de 600. Nu werkt hij dus opeens niet meer. Hij stond via de scanner aangesloten en ook de scanner wilde niet werken dus ik heb de scanner weggehaald en de printer rechtstreeks aan de computer gehangen maar dat werkt dus niet. De printer verwijderen en opnieuw installeren wil ook niet werken.
Nou staat er in Apparaatbeheer dat er een probleem is met een SCSI hoofdadapter, dat zou het dus misschien kunnen zijn (ik weet ERG weinig van hardware dus don't shoot me if I'm wrong). Naar wat ik heb gelezen over SCSI is dat de kabels een beetje netjes in de kast moeten zitten en het is echt een enorme rommel in die kast, veel kabels die nergens naartoe gaan.
De printer zit aan een windows 98 computer. Bij het maken van een testpagina komt er geen printertje rechtsonderin het scherm te staan en krijg ik de standaard foutmelding te zien na een paar seconden. De printer zelf doet helemaal niets, geen knipperende lampjes, geen gebrom, niets.

Heeft iemand hier nog ideeën over?
 
Small Computer System Interface.
Is in 1986 door de ANSI (American National Standards Institute) goedgekeurd. Het is een intelligente highspeed interface voor gemengde platforms. SCSI omschrijft een parallelle systeeminterface voor het verbinden van harde schijven, CD-ROM lezers, telmachines etc via één kabel, die de SCSI bus genoemd wordt. SCSI ondersteunt maximaal 7 apparaten (14 met twee SCSI adapters) op één bus. Een SCSI adapterkaart maakt een fysieke verbinding tussen de host en de SCSI-bus en onderscheidt werkelijk de lagere protocol niveaus wanneer de SCSI-bus bereikt wordt.

Verwijder de controller es uit Apparatenbeheer en start de pc opnieuw op. Laat Windows opnieuw zelf naar de drivers zoeken.
 
D'oh! Tis al opgelost hoor. Bedankt voor de hulp weer. Ik had de printerkabel in de SCSI-kaart gestoken, de printeruitgang was verstopt onder andere kabels. Wist ik veel dat d'r ook zo'n SCSI-ding in zat... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan