HP Deskjet 916c

Status
Niet open voor verdere reacties.

fasantje

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
9
Mijn printer HP Deskjet 916C heeft altijd prima gefunctioneerd. Na aanschaf van een nieuwe pc met Vista, wordt de printer wel herkend want hij wordt zonder meer geinstalleerd, maar printen doet hij niet. Zelfs geen testpagina. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals aansluiten via USB, aansluiten via LPT1, etc. Hij staat keurig in het Configuratiescherm, Printers vermeld als zijnde de standaardprinter, maar erg actief is de printer nog niet geweest. Wat kan ik doen?
 
Mijn printer HP Deskjet 916C heeft altijd prima gefunctioneerd. Na aanschaf van een nieuwe pc met Vista, wordt de printer wel herkend want hij wordt zonder meer geinstalleerd, maar printen doet hij niet. Zelfs geen testpagina. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals aansluiten via USB, aansluiten via LPT1, etc. Hij staat keurig in het Configuratiescherm, Printers vermeld als zijnde de standaardprinter, maar erg actief is de printer nog niet geweest. Wat kan ik doen?


1) Heb je 32 of 64 bits Vista?
2) Weet je zeker dat hij Vista compatible is?
3) Heb je de Drivers geinstalleerd (Het cd'tje met de software)?

Groetjes, Stefan95
 
Als ik op de HP website kijk, zie ik geen drivers voor Vista voor een deskjet 916c.
 
De-installeer de printer en voeg daarna de printer toe (start > (configuratiescherm >) printers en fax apparaten > nieuwe printer toevoegen. Kies voor de 920c driver, hiermee schijnt de printer onder Vista 64BIT te werken, dus ga ik er vanuit dat de 32BIT versie het ook zou moeten pakken.

Bron;
http://www.gamersnet.nl/phpBB/viewtopic.php?t=17629

Een andere mogelijkheid is de driver in compatibiliteits modus XP SP2 te laten installeren. Zou krijg ik zelfs nog een oude scanner aan de praat onder Vista, waarvan alleen een Win2000 driver van beschikbaar is.(uiteraard in Win2000 compatibiliteits modus)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! De laatste tip heeft inderdaad resultaat gehad! De 920C driver werkt ook op deze deskjet 916C.
De testpagina rolt net de printer uit!
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo, installeer je Hp deskjet 916c in windows vist als de Hp deskjet 920c en het zal werken, ik krijg hem niet aan de praat in windows 7 (zelfde printer)

Vriendelijke groeten sabba2003 :thumb:
 
Graag oude topics met rust laten, die zijn niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan