hp deskjet 940c rode lamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
De hp deskjet 940c heb ik losgekoppeld en later met de usb kabel weer aangesloten. Vanuit (naar ik meen) media player wilde ik iets printen. Dat lukte niet. Het rode lampje knippert. Na uitzetten ging de printer na enkele minuten (zelfstandig) weer aan. Alles gedeinstalleerd middels de cd rom en daarna geïnstalleerd volgens de aanwijzingen. Rode lampje blijft knipperen. Het deksel is dicht en de patronen zijn goed gevuld. Papier zit niet klem. De printopdrachten zijn geannuleerd. Iemand een idee wat er fout zit?

Als de printer niet is aangesloten op de pc, maar wel aan is, heeft de rode lamp dus niets met de pc te maken.
Als je het deksel opendoet, gaat dan de printkop naar "ergens in het midden"?
Zo ja, kijk eens naar de symbolen op het deksel randje, waar de pijl op de patronen-slee stopt.
Daar staat dan some een uitleg wat er mis is.
Denk 1 van de patronen. Of een papier indicator, of......

Alles is aangesloten. Deksel dicht. Patronen er uit gehaald en weer ingezet volgens de installatie methode. Het lijkt wel of er "ergens" een printopdracht is, zonder dat deze "zichtbaar" is. Ik heb namelijk alles geannuleerd.

Als de pc niet is aangesloten op de printer, en er zwerft nog een opdracht in de printer, dan moet hij deze uitvoeren, tenzij... je hem uitzet, en / of de stroom er af haalt.
Als de printer in orde is, en je zet em zonder pc aan, dan staat ie standby.

Testje: Houdt eens een knopje een sec. of 6 ingedrukt terweil je de printer aan zet.
Dat zou een zelftest moeten zijn.
Wat geven de patronen aan bij open deksel?

Ik heb dit ook weleens gehad en heb toen gewoon even de usb kabel uit de printer gehaald, even wacht en daarna er weer in gedaan. Usb kabel in de pc blijft dus zitten.
Dit werkt ook als er een document nog in het geheugen zit maar hij print deze niet uit of je kan hem niet annuleren.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Hallo Femke.
Ook dat heb ik gedaan. Geen 30 seconden zoals de help online van HP zegt, maar langer. Ook de voeding er af enz. enz. Het lampje blijft flikkeren. Het lijkt wel of er iets softwarematig de boosdoener is, doch ik kan het niet vinden. Zoals je ziet heb ik gedeinstalleerd en daarna weer volgens de boeken geïnstalleerd. Ook dat heeft niet geholpen.

Heb je nog een reserve inkt patroon? Die kan ook nog stuk zijn. Of kijk eens in het boekje naar foutmeldingen.

hallo Paul.
In mijn beleving heb ik alles gedaan wat mogelijk is. Daarom de vraag. Een lege patroon geeft een flauwe afdruk, doch geen rood knipperlichtje. Zoals aangegeven; alles heb ik verwijderd en wederom geïnstalleerd. In de te printen pagina's heb ik alles verwijderd. Ik begrijp er echt niks (meer) van.

Ik praat over een defecte patroon, niet een lege.

Zelf heb ik de 930c.
De 2 rechterknopjes samen ingedrukt?
PC al opnieuw opgestart? (dat zal wel want je hebt hem ook gede en geinstallerd opnieuw.)
In windows de printer opnieuw aanmelden, ja ik roep maar wat.
De patronen eruithalen en er weer opnieuw inzetten.

Raar probleem.

Laat wel even weten als het is opgelost, ben erg benieuwd!

Helaas, ik heb geen andere. Doch alles werkte prima. Na het ontkoppelen enz enz gaat het mis. Voordat ik de pc heb ontkoppeld om de ethernet module schoon te maken was alles oke. Daarna kreeg ik de printer niet meer op orde

Na het inzetten van een nieuwe originele kleuren inktpatroon werkt de HP weer prima. De oude zat nog voor 70% vol. Het was geen originele en dus de boosdoener. Een les voor de volgende keer. Alhoewel. De zwarte is al 4 maal bijgevuld en werkt nog steeds goed.
Bedankt voor jullie inzet/advies.

Mag ik raden? Een "wecare" patroon?

Ik ken dat woord niet. Indien dat betekent "tweedehands" dan heb je gelijk.

Wecare is een merknaam, van inktpatronen/cardridges. Het is een goedkoper merk, dan een orginele.

Laatst bewerkt:
Ik heb tot nu toe (gelukkig niet mijn eigen printer) zeer slechte ervaring met wecare inktpatronen. (blauwe verpakking).
Als je je lege patroon terugbrengt naar de winkel, wordt deze door o.a. wecare hervult en weer verkocht.
Echter, vaak klopt het exacte type niet wat er in je printer hoort, zodat de patroon niet tot slecht werkt.

Ik doe zelf niet aan hervullen. Heb graag een perfecte patroon in de hp inktjet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan