HP DeskJet F380

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nouch

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Ik moet de printer opnieuw installeren maar ik heb de cd niet meer. Ik probeer nu de software ervoor te vinden, maar die kan ik niet zo snel vinden (computernerd die ik ben - not). Volgens mij zit ik verkeerd bij hardware, maar kwam hier bij printers terecht toen ik zocht op hp f380. Het gaat dus om een HP DeskJet F380. Hoop dat iemand me snel kan helpen!

Ja die had ik ook gevonden. Ik heb XP dus ben daar heen gegaan. Heb toen geprobeerd de driver te installeren, maar hij ging ontzettend traag en toen gaf m'n computer een fout melding. Ben het nu maar op de laptop met Vista aan het proberen en die gaat ook langzaam - hij doet er totaal ruim 75 minuten over (nou is die laptop ook niet een van de snelsten). Maar toch erg raar dat die andere hem niet pakt. Maar dat zal ongetwijfeld wel aan mij liggen ;)

Heb toen geprobeerd de driver te installeren
bedoel je vanaf de HP site?

Je moet wel het bestand downloaden en dan de exe opstarten.
Let wel:
printer van stroom af en niet op de computer aansluiten,
pas aansluiten indien de vraag bij installatie komt.

:cool:

Ja die had ik ook gevonden. Ik heb XP dus ben daar heen gegaan. Heb toen geprobeerd de driver te installeren, maar hij ging ontzettend traag en toen gaf m'n computer een fout melding. Ben het nu maar op de laptop met Vista aan het proberen en die gaat ook langzaam - hij doet er totaal ruim 75 minuten over (nou is die laptop ook niet een van de snelsten). Maar toch erg raar dat die andere hem niet pakt. Maar dat zal ongetwijfeld wel aan mij liggen ;)

Hoi,

Wat ik je aanraad is de software eerst te downloaden vanaf de site van HP en op te slaan.
Doe dat ook met alle patches en critische updates die er vermeld worden.
Geen deze een opeenvolgende naam met nummer zodat je weet in welke volgorde je moet installeren straks.
Het downloaden kan erg lang duren en daar kan in tussentijd dan ook nog iets mis gaan. Om te voorkomen dat je niet weet waar de boel blijft hangen dus eerst downloaden en opslaan.
Zoals gezegd: als je gaat installeren moet je de usb-stekker van de printer er uit halen en pas aansluiten als daar tijdens de installatieprocedure om wordt gevraagd.
Je kunt ook tijdens het installeren de netwerkverbinding tijdelijk verbreken en de firewall en virusscanner uitschakelen. Dat scheelt ook weer tijd.

bedoel je vanaf de HP site?

Je moet wel het bestand downloaden en dan de exe opstarten.
Let wel:
printer van stroom af en niet op de computer aansluiten,
pas aansluiten indien de vraag bij installatie komt.

:cool:

Dag Peter ... koud en nat daar zeker ?????
In principe kan je direct downloaden én installeren hoor, maar zoals je ziet raad ik dat ook af omdat het downloaden ongans lang kan duren en ook (is mijn ervaring) nog wel eens vastloopt (denk dat de performance van de hp-site niet altijd even goed is en ze niet ingespeeld zijn op de veelvuldig noodzakelijke herinstallatie en download van hun produkten .... :cool:).

Van de week twee gedaan:
officejet 5610 en de T45
Zijn toch grote bestanden ca 30 MB

De patches komen vanzelf binnen als je de printer eenmaal hebt geinstalleerd,
als je op updates klikt in je instellingen scherm.

Installeren duurt inderdaad even.

:cool:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan