HP DeskJet400 werkt opeens niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb laatst mij HP DeskJet 400 aangesloten op een nieuwere PC. Ik heb de driver geïnstalleerd, maar nu print hij geen afbeeldingen af. Hij drukt bovendien bij iedere pagina die ik afdruk rare tekens af (zie bijlage). Dat probleem met die tekentjes heb ik al eerder gehad in DOS, maar toen ben ik in toen nog windows 3.11 gaan typen, en toen werkte alles weer. Nu staat hij aangesloten op een IBM Aptiva met windows 98. Ik heb hem ook uitgeprobeert op een PC waar hij het wel altijd op heeft gedaan (compaq deskpro met windows ME), maar ook daarop werkte hij niet 100% (wel iets beter).

Wie weet wat er aan de hand is? Virus op de Printer ofzo (geloof niet dat dat kan, maar weet het anders ook niet...)

Robert-Jan

Die printer heeft een bi-directionele printerkabel nodig, weet je zeker dat je die hebt?

Zet in het BIOS van die computer de printerpoort eens op ECP+EPP, als dat er niet bij staat op bidirectional.

Sorry, de bijlages zijn niet aangekomen, ik had ze te groot gemaakt, hier komen ze wel: eerst van windows 98:

Bijlagen

• 1testpagina windows 98.jpg
    1testpagina windows 98.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 24
En nu die van windows ME:

Bijlagen

• 1testpagina windows me.jpg
    1testpagina windows me.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 21
Hoi,
sorry voor mijn late reactie...

Ik heb de printerpoort op bidirectioneel gezet, maar dat hielp niet... nogsteeds hetzelfde probleem...

Ik heb van iemand gehoort dat het zou kunnen helpen als ik alle printers van de pc afhaalde, en deze opnieuw installeerde met een installatiediskette, dus... diskette van internet afgehaalt (niet te letterlijk opvatten svp) en geinstalleerd...
het werkte!!!

De printer doet het weer!!!

Toch bedankt!!!

Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan