HP Dv6 2 grafische adapters, maar schakelt niet over.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjordyJason

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2014
Hallo allemaal,
Ik heb ook een notebook (HP Dv6-6b12ed) met 2 grafische adapters (Namelijk: Intel(R) HD Graphics Family en AMD Radeon HD 6770M) en bij mij horen ze automatisch over te schakelen.
Helaas heb ik altijd alleen de Intel(R) HD Graphics Family zien werken.
Ik zag de grafische adapter (AMD Radeon HD 6770M) in het lijstje staan bij beeldschermadapters. (Start-> Rechter muis knop op Comupter-> Beheren -> Beeldschermadapers)
Alleen kreeg ik nooit voor elkaar dat die ging draaien in plaats van de Intel(R) HD Graphics Family grafische adapter.
Nu zie ik trouwens de AMD Radeon HD 6770M helemaal niet meer in het lijstje staat bij beeldschermadapters.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft en dat ik voorgoed op mijn AMD Radeon HD 6770M grafische adapter kan spelen, want die lijkt mij ook een stuk sneller.

Alvast heel erg bedankt.

als ie niet in het lijstje staat bij apparaatbeheer, dan is de driver waarschijnlijk niet aanwezig --> deze opnieuw installeren.

Ja ik heb net Intel(R) HD Graphics Family opnieuw geinstalleerd en nu zie ik ook weer mijn anderen grafische adapter. (AMD Radeon HD 6770M)

Alleen nu is nog mijn vraag nog: Hoe krijg ik het voor elkaar om met Radeon HD 6770M te games te spelen inplaats de Intel(R) HD Graphics Family?
Als ik CCleaner opstart dan zie je ook boven in het schermpje je computer specificaties, en dan staat er ook dat ik de Intel(R) HD Graphics Family grafische adapter gebruikt en niet de Radeon HD 6770M.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Let op als je enduro aan hebt staan, wordt de tweede kaart automatisch opgestart als dat nodig is, normaal wordt dan stroom bespaard.

Via het control center kun je normaal afdwingen dat alleen je snelle kaart gebruikt wordt, maar dan draait de laptop op batterij maar enkele minuten.

de HD6770M wordt vanzelf ingeschakeld bij hogere belasting zoals games, als je de juiste drivers hebt. Kijk daarvoor nog eens op de website van HP ;)

Ja, dat klopt ik las wat over energie besparend systeem.
Alleen is het ook mogelijk om altijd op de snelle grafische adapter te spellen? Dus de andere uitschakelen als dit kan?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Denk dat je vraag toch even beter tot zijnecht komt in de laptop sectie daarom even daar naar toe verplaatst. Succes met je vraag:thumb:

Ik probeer de AMD driver opnieuw te installeren alleen het luk niet helemaal.
Ik wil de AMD Radeon HD 6770M opnieuw installeren doe ik doe als volgt.
- Ik ga naar deze site: http://support.amd.com/en-us/download
- Dan vul ik het volgende bij stap 1 t/m 4 in:
Stap 1: Notebook Graphics
Stap 2: Radeon HD Series
Stap 3: Radeon HD 6xxxM Series
Stap 4: Windows 7 - 64 bit

Bij stap 5 kan je het downloaden.
Ik kan dus het volgende downloaden: AMD Mobility Radeon™ Driver Verification Tool.
Dan open ik het en installeer ik het en dan krijg ik het volgende scherm met de tekst:

''AMD Catalyst Mobility kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat.

De versie van uw grafische adapter wordt niet ondersteund.
Neem contact op met de fabrikant van uw laptop om uw grafische stuurprogramma bij te werken.''

Volgens mij download ik gewoon de goede driver voor mijn laptop dus ik vind het erg raar.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Dat is waarschijnlijk omdat hij de Intel grafische chip aan het gebruiken is, die wordt natuurlijk niet ondersteund. Kun je deze uitschakelen in de BIOS? Zou ergens een optie moeten zijn om de chip van Intel uit te schakelen en standaard de echte GPU te gebruiken.

Ik heb het geprobeerd alleen lukt het niet.
In ieder geval bedankt allemaal ik heb mijn andere driver terug.
En ik neem aan dat me pc zelf zo slim is om te switchen van driver bij game.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan