hp dvPavilion9580ed, batterij leeg, laadt niet op en doet het ook niet met netstroom.

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjic

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo,

Onlangs heb ik een adapter voor mijn hp9580ed laptop besteld, de andere adapter deed het niet meer. Dat pennetje wat in de laptop moest zat los.
Het probleem is echter nog niet opgelost.
Toen ik de nieuwe adapter in gebruik nam bleek deze geen stroom te geven aan de laptop.(blijkt nu!!)
Hij past er wel in maar ik kan 'm niet helemaal door drukken maar heb het idee dat hij wel ver genoeg zit.
Het blauwe ringetje om de ingang van de connector gaat wel branden maar knippert heel zacht.
Maar verder gebeurde er dus niets, hij zorgde er niet voor dat mijn batterij gevuld werd maar kon ook de laptop niet gebruiken(nu dus nog steeds niet!!)
Ik dacht echter dat mijn batterij niet meer goed was, 'men' had mij verteld dat dit mogelijk zou zijn.
Heb dus zojuist een nieuwe batterij gekocht. Deze was zo goed als leeg maar had nog net genoeg stroom om de pc goed op te starten(en weer goed af te sluiten).
Toen de pc even aan was kon ik dus zien dat het batterijtje niet op laadt!!!!!

Nu zit ik te denken, of de batterij nou vol is of niet, als de stekker in het stopcontact zit moet ie het toch gewoon doen, ongeacht een lege of volle batterij???(heb dus 125,- weg gegooid? )
De laptop deed het nog prima, voordat dat andere snoertje kapot ging.
Waar zit 'm nu dan het probleem???
Zal de adapter dan niet goed zijn, omdat ie ook heel zacht knippert??
Of zit het probleem ergens anders??

Graag hoor ik wat jullie er van denken.

Welk amperage heeft je oude adapter, en welke heeft je nieuwe?

De nieuwe heeft 4,9A.
De oude volgens mij ook, heb daar namelijk naar gekeken voordat ik een nieuwe bestelde.
Moet nu even heel hard nadenken of ik die oude nog heb of dat ie al in de prullenbak is belandt.

Ik zou proberen je garantie te claimen voor die accu, daar ligt het niet aan. Ik denk dat je laptop dan zelf een beetje brak is.
En ja, ik heb zelf ook een hp laptop (dv6720ed), ik kan gewoon mijn accu eruit halen als ie op de netstroom zit, dus daar ligt het ook niet aan.

Die is net 1 jaar oud en deed het prima!!!
Kan die zomaar de geest geven dan?

Alles kan gebeuren, en het vervelende is dat je dat bij laptops ook niet zo makkelijk kunt zien, maar dit lijkt mij wel de meest logische oplossing...

Even een andere mogelijkheid uitsluiten:
- Als je op adapter en accu werkt, wat gebeurt er als je de adapter er uit haalt en dus alleen nog maar op de accu werkt? (niet dat je dat nu zou kunnen zeggen, maar hoe ging dat voorheen?)

Sowieso is je adapter wel goed denk ik, aangezien hij wel stroom doorgeeft aan je laptop (je ziet het blauwe indicatielampje), ik denk dat het fout gaat IN je laptop, dat de verbinding tussen adapter (eigenlijke 'voeding') en de accu niet helemaal goed meer is.

Kon prima op de accu werken, gebeurde geen rare dinge.
Zat niet een hele lange 'werktijd' op de accu maar dat was dan ook alles.
Zou het niet gemaakt kunnen worden?
Staat heel veel op de laptop wat ik toch wel nodig heb.

Tuurlijk kan dat gemaakt worden. Bestanden hou je dan sowieso wel. Ik zou je sowieso aanraden om niet te gaan zitten pielen aan je laptop ivm je garantie, maar je kunt anders even een belletje naar de HP klantenservice wagen, naar hun mening vragen en daar eventueel een afspraak maken om te repareren. Of anders bij de pc boer waar je hem hebt gekocht.

Garantie zit er niet meer op, die was eind dec verlopen.
En ga er zelf helemaal niet aan zitten(blond en vrouw;)). En wat de pcboer betreft, dat was de Makro. Daar word ik, in dit geval, vast ook niet veel wijzer.
Ga eerst maar eens vragen of het een kostbaar verhaal gaat worden.

Blond en vrouw wil nog niets zeggen hoor :p
Zag toevallig vanmiddag nog een blonde (en vrouwelijke) systeembeheerder (beheerster? :p) bij een klant van me :cool:

En tjah.. de Makro, daar zou ik ook niet heel veel van verwachten.
Informeer dan eerst maar even bij de HP klantenservice wat hun er van denken als je de situatie uitlegt, en mocht een reparatie nodig zijn (denk 't wel) hoe duur dat gaat kosten.. Maar een nieuwe laptop kopen zal sowieso duurder zijn :p

Succes en ik hoor graag van je wat het was!

Wordt dus vervolgd........

Nu heb ik nog een 'probleempje' maar weet niet waar ik 'm moet stellen.
Gaat over dvd, gebrand met foto's, stonden er echt op(heb ze nl gebruikt van de dvd) maar nu dvd, volgens pc, geen bestanden meer te vinden.
Waar kan ik dit posten???

Dit kun je denk ik het beste plaatsen in het volgende forum: Software - Brandsoftware
Vergeet de informatieve titel (zoals deze, heel duidelijk :thumb:) niet, vermeld ook even welke Windows versie en welke software je gebruikt om te branden (nero, roxio etc.)

Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan betekenen met dit probleem :)

Post dit morgen wel verder.
Nu nog even 'de boeken' in.

Hier het vervolg.
Ten eerste wilde Expert de accu niet terug nemen, weg centjes!!
Contact opgenomen met HP en deze adviseerde mij om contact op te nemen met het servicepunt: BCC Amstelveen.
Daar vroegen ze mij de aankoopprijs en hoe oud de laptop is. Hiermee kon de kostprijs van een (eventuele) reparatie berekent worden. Kwam in mijn geval uit op ruim 250,00!!!!
Men wist dus nog helemaal niet wat er aan de hand kon zijn dus erg knap om wel een prijs door te geven.
'Kan ook minder zijn hoor maar i.p bent u deze kosten al kwijt'.
Aangezien ik (ondanks de niet zo slimme zet van het kopen van een nieuwe batterij) niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen ben,(zou natuurlijk nooit minder kwijt zijn als die 250,00) heb ik de laptop weer meegenomen.
Op naar een andere winkel, in Mijdrecht.
Die meneer was erg meedenkend.
Ik kon de laptop daar laten en hij ging kijken of hij wat kon regelen.
Enkele dagen later werd ik door deze meneer gebeld en hij gaf aan dat het probleem ws toch bij de adapter zou liggen. Deze zou onvoldoende stroom geven aan de laptop.
Kosten: 30,00 voor zijn advies.
Vervolgend heb ik contact gezocht met diegene waar ik de adapter had besteld. Deze mag nu terug gestuurd worden en wordt nagekeken. Niet goed, geld terug.
Wel goed maar niet meer willen is geld - 20,00 retour.
Morgen gaat de adapter op de post.
Inmiddels al wel een nieuwe besteld en vandaag, van ander bedrijf, een nieuwe binnen gekregen.
En: HIJ DOET HET!!!!!!!!!

Ben blij!

En maar goed dat laptop niet naar HP is gegaan, was duur geintje geweest.:eek:

Wat schets mijn verbazing??? Gister een pakketje in de bus....een adapter!!!
Geen begeleidend briefje, niets!!
Zoals eerder vermeld heb ik die defecte(??) adapter weer retour gestuurd naar accu-adapter.nl
Zij hadden mij gemaild dat er dus 3 mogelijkheden waren met de adapter die ik retour had gestuurd(vóór ik 'm opstuurde). Ik ben er dus vanuit gegaan dat zij mij melding zouden doen van hun bevindingen.
Niets van dat alles.
Er is gewoon een andere adapter uit het rek gepakt en op de post gestuurd!
Ik heb gister dan ook gelijk conatct met hun gezocht, via de mail.
Uitgelegd dat ik er vanuit ben gegaan dat men met mij zou vertellen wat de bevindingen waren, wat betreft de adapter.
Dat ik verschillende keren een verkeerde/defecte toegestuurd heb gekregen, die beide keren op mijn kosten retour zijn gegaan. Dat ik mijn laptop nog heb na laten kijken omdat ik in de veronderstelling was dat de door hun geleverde adapter niet defect zou zijn. Was ook niet gratis.
Maar helaas, dhr Arthur Schrey is van mening dat hij, zonder overleg, goed heeft gehandeld en ik kan dus fluiten naar mijn centen!!
Hij wil de adapter dan ook niet retour.
Leuke manier van problemen oplossen!!!

Adapter past overigens wel én hij doet het ook nog!!
Als ze de allereerste keer de juiste opgestuurd zouden hebben, had dat mij veel geld gescheeld.
(en dan heb ik het nog niet eens over de batterij, dat was gewoon een erg blonde aktie van mijn kant)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan