HP E-PC Cdromloos LAN BOOT?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
hallo,

ik heb vandaag een 2e hands HP E-PC gekocht,
hier zit echter GEEN cdrom nog fdd in en ik heb er ook nog geen geld in nou staat er als je opstart zon press f12 for LAN BOOT

iemand enog idee hoe ik mijn gewone pc als LAN booter kan instellen zodat ik er gebruik van kan maken het gaat er om dat er windows 2000 op geinstalleerd moet worder ps de HDD is helemaal leeg :(

Allereerst moet je zeker weten dat je netwerkkaart die in je pc zit ook inderdaad het opstarten over een netwerk ondersteunt. Met andere woorden, er moet een zogenaamde PXE bootrom op zitten. Anders moet je een ingewikkelde netwerkbootdidkette in elkaar gaan zetten en dat wil je waarschijnlijk niet, maar je gaf al aan dat er geen fdd in zit.

Verder moet je in je bios duidelijk de bootvolgorde aangeven, dus zo dat booten via het lan als eerste staat. Als dat is gelukt moet je connecten naar een netwerkshare waar je de map i386 van windows 2000 terugvindt. Van daaruit start je winnt.

Het lijkt me echter het makkelijkste dat je er even (tijdelijk) een cd-rom inbouwt, daarmee omzeil je de meeste problemen. Is er niemand die je voor een halve dag zo'n ding wil lenen?

Kijk eens na een tweede hand spelertje die kosten vaak niet meer dan € 10.-

bedankt voor de replys
maar ik snap er nog niet zoveel van en ik geloof jullie ook niet van mijn pc :D

ik heb een E-pc

dit is een zeer compacte pc er kan GEEN gewone cdrom in maar er moet een LAPTOP spelertje in die kosten al gauw zon 50 euro en dat heb ik nu dus even niet meer :(

hmmz dat lanbooten daar is zon E-PC voor gemaakt functie staat zelfs in t bios er zit geen netwerkkaart in want hij heeft geen sloten om kaarten in te doen dus denk dat het wel dat eeprom gedoe ondersteund..

althans lijkt mij wel

mijn vraag is eigenlijk hoe stel ik de server in :S om lanboot te maken zonder dat ik fdd of hdd of cdrom nodig heb :S dus dat ik gewoon net als in groote bedrijfen mijn pc installeer vanaf de server

kunnen jullie dat misschien uitleggen?

hmmmz in t bios kan ik gewoon lan boot kiezen iemand een idee hoe ik dan dus de server moet instellen ik kom er ECHT nie uit :(

Hmmzz, dat is vreemd, de E-pc's werden toch echt geleverd MET cd rom speler.

Onder het beeldscherm, in de voet dus eigenlijk, zit een klepje, als je die omhoog duwt kwam de cd-rom tevoorschijn.

hmmmz niemand hier die weet over watvoor pctje ik het heb ???

het gaat om een e-PC een extra compact pctje wat laten we zeggen zo in je rugzak kan :D

er zit geen beeldscherm bij en geen voet :S het is gewoon een tower maar dan zon 10x kleiner :D

maar t probleem is opgelost ik zit nu met iets anders..
hoe krijg ik openGL werkend op de intel 8182E Grafische chipset??? iemad een idee?

problem solved ik heb de HD in mijn desktop gehangen en even win2k install files opgeplant :D nu werkt ie

o een e-PC heeft geen voet hoor het is gewoon een klein vierkant kastje en uhm... thats it :D er hoort een USB fdd bij te zitten en soms kun je er een cdrom in laten zetten (ga ik doen wanneer ik geld heb)

dit is een laptop model en geen gewone cdrom en uhmz epc is NIET inclusief cdrom geleverd :(

vriendelijke groet ikke en nog bedankt allemaal :D

Geplaatst door Ecl1pse
problem solved ik heb de HD in mijn desktop gehangen en even win2k install files opgeplant :D nu werkt ie

o een e-PC heeft geen voet hoor het is gewoon een klein vierkant kastje en uhm... thats it :D er hoort een USB fdd bij te zitten en soms kun je er een cdrom in laten zetten (ga ik doen wanneer ik geld heb)

dit is een laptop model en geen gewone cdrom en uhmz epc is NIET inclusief cdrom geleverd :(

vriendelijke groet ikke en nog bedankt allemaal :D

Ik weet wel waar je het over hebt, en degene die ik gezien heb hadden ALLEN een cd rom speler in de monitor/systemkast voet, ook bij hp kennen ze geen een zonder cd-rom, dus je hebt wel weer een bijzonder apparaat.
Maar je hebt het opgelost en dat is het belangrijkste.

Het heeft weinig zin om te reageren op een vraag van bijna 4 jaar oud....we doen hem dus maar op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan