HP G62 systeemfreeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pamboer

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
10
Gewaardeerde forumleden,

Ik ben bezig met een laptopreparatie voor een familielid. Maar het lukt me niet, hopelijk kunnen jullie mij helpen? Het systeem bevriest hele tijd waarbij er geen blue screen optreedt.

Dit heb ik tot nu toe ondernomen.

In eerste instantie gaf de bios aan dat de ventillator niet gedraaid en geactiveerd kon worden. Stap 1; Deze heb ik vervangen met een nieuwe en dit werkt weer volledig. Stap 2; Het probleem is er niet mee opgelost, ik heb een kale Windows 7 geïnstalleerd op de harde schijf. Stap 3; Nog steeds niet opgelost, geheugenbankjes vervangen. Stap 4; Helaas, harde schijf vervangen en kale Windows geinstalleerd. Stap 5; ....

Hebben jullie toevoegingen hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik kom er niet uit wat er nou aan de hand is.
 
In alle mogelijke gevallen. Zowel tijdens, als na het opstarten en ook al draait het systeem een kwartier stabiel dan kan het maar zo zijn dat hij in een keer bevriest.
 
Hallo

Demonteer de harddisk --> deze is niet nodig tijdens foutdiagnose , en zo kan deze niet defekt geraken of corrupt.

Laat deze p.c. een tijdje draaien terwijl je in de bi.o.s. bent ... crasht deze nu ook ???

Indien niet ... probeer deze p.c. op te starten d.m.v. een boot c.d. met memtest er op ... laat deze enige tijd lopen.

Ik gok dat dit een al iets ouder systeem is ... en vraag mij af wanneer deze voor het laatst zuiver/stofvrij is gemaakt.

Mocht tijdens het zuiver/stofvrij maken blijken dat er een stoftapijt in de heatpiperadiator aanwezig is , heb je de hoofdoorzaak gevonden.

Hopelijk voor u is de motherboarchipset dan niet (gedeeltelijk) van het motherboard losgekomen door oververhitting.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan