HP L1520 Backlight probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhldhldhl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Berichten
57
Hallo allemaal,
Ik heb een HP L1520 met een vreemd probleem, (het lijkt op een bekend probleem, maar is net wat anders). Namelijk, het beeld gaat soms op zwart.

Als ik mijn beeldscherm aan heb voor dat ik mijn computer aanzet, dan gaat alles goed en start ik gewoon op zonder problemen en blijft het beeldscherm het gewoon prima doen. Geen enkel probleem.

Maarrrr, als ik als de computer al aan is, het beeldscherm uit doe en even later weer aan, dan zie ik heel even alles, maar daarna gaat het op zwart. Niet echt zwart, want als ik heel goed kijk kan ik alles nog vaag zien, het lijkt er dus op dat de backlight er dan mee op houdt.

Vreemd is dus dat de backlight niet kapot is, want als ik hem aan heb staan voordat de computer aan staat doet hij het prima, en ook als ik hem aan zet als ie uit is geweest zie ik even alles...

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Misschien een voedingprobleem?

Alvast bedankt,
Daniel
 
Hallo

Ik vermoed dat zelfs voor dit symptoom de oorzaak in de voeding dient te worden gezocht.

Zoals altijd , een of meerdere condensatoren defekt. (uitgedroogd door ouderdom/temperatuur , of goedkope exemplaren gemonteerd door fabrikant)

Misschien zijn er ook nog een of meerdere gescheurde soldeerverbindingen aanwezig. (zo goed als zeker)

Indien het scherm wordt opgestart met videosignaal aanwezig , wordt net dat ietsje meer vermogen van de voeding gevraagd , wat hij niet kan leveren.

Uiteraard is dit te herstellen , maar of het sop nog de kolen waard is....

Een 2e hands 19" scherm kun je al vinden voor 50€

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan