HP labtop (1300 € )na 14 mnd. in de vuilnisbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvdl58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Berichten
4
Na 14 maanden deed plotseling de, zeer sporadisch gebruikte labtop, van mijn vrouw het niet meer, geen beweging meer in te krijgen. type Hp pavilion dv9055 - T5500.

de service desk van Vobis kon er niks mee dus na 3weken bericht.
Optie volgens Vobis; opsturen naar HP, vaste kosten 487 euro!!
Dit is voor mij geen oplossing, na contact met Vobis; geen recht op non-conformiteit?? uitleg: 36 mnd levensverwachting = 1300 euro : 36 =36.11 x 15mnd = 541 euro

bedrag is hoger als 487 euro en dus, zelf alles betalen.

dus weg 1300 euro en labtop.

???? wil iemand de restjes kopen zijn als nieuw

Hp en Vobis voldoen dus aan de wet verteld de verkoper van Vobis...ik weet het niet meer............
 
uitleg: 36 mnd levensverwachting = 1300 euro : 36 =36.11 x 15mnd = 541 euro

bedrag is hoger als 487 euro en dus, zelf alles betalen

Van deze berekening snap ik niets, als de laptop ouder is wordt het bedrag lager, dus onder € 531, Wordt de reparatie dan wel ineens vergoed?:confused:
Dat zal wel niet.
Lid van de consumentenbond oid. soms kunnnen die nog wel wat doen in dit soort situaties.
Geen zin in jurisdische steekspellen?
De lokale computer winkel kan de laptop mischien veel goedkoper repareren.
Doet de laptop helemaal niets meer wanneer er op de powerknop word gedrukt
En is er soms iets mee gebeurt? vocht?, schok?

mvg leo
 
dank voor je reactie Leo,

Vobis is de lokale computerwinkel!

uitleg: stel het reparatiebedrag zou 900 euro zijn, dan is Vobis wettelijk verplicht het bedrag boven 531 euro (is afschrijving i.v.m. levenduur comp.) te betalen aan koper.
De levensverwachting van een labtop is 36 mnd waarvan ik dus reeds 15 mnd opgebruikt heb. Dus 1300 euro ; 36 mnd x 15 is voor mijn rekening. Bij een kompleet kapotte computer zou vobis mij dus 21 maanden moeten vergoeden. (21X 1300:36)

HP is in dit geval erg slim en houd een vast bedrag van 487 euro aan als eertse reparatiekosten bij opsturen. Na een jaar garantie kom je dus altijd voor een dilemma te staan.

nb: de computer is dan nog niet gemaakt!!! dus dat kan nog duurder worden.
 
Hoi,

Misschien ergens een second opinion laten uitvoeren?
Zelf contact zoeken met hp en probleem voorleggen.

Modag
 
Eerst eens een heel andere vraag:

Wat doet de laptop nog wel en wat niet? Wat gebeurt er precies??
 
Vobis is de lokale computerwinkel!

Vobis verkoopt eigenlijk meer dozen dan computers:)
Ik bedoelde een zaak die zelf repareert.

Verder zou ik de laptop noet zomaar opgeven en verder gaan met de post van mrMusic.
 
vobis

Leofact:

Vobis heeft een eigen technische dienst en voert reparaties uit in die zaak (harense Smid)

Mrmusic:

De laptob is nooit vervoerd en was bedoeld om de desktop comp. in de huiskamer te vervangen, vandaar 17 inch scherm en een duuder model,
Het mankement is dat ik gewoon na eens een keer aanzetten geen beeld meer op het scherm krijg lichtjes gaan wel branden, geen beeld ook niet extern, verder zijn alle gangbare zaken als restspanning en zo getest.

hij stopte er gewoon in een keer mee? bij Vobis baalde men er ook van vertelden zij, maar helaas.

modag:

Er is al contact met HP geweest, zelfde verhaal garantie voorbij,487 euro dokken opsturen en dan zien we wel of er nog iets van de maken is.

second opinion doe ik zeker!

bedankt voor jullie reacties.
 
Oké, wat vobis betreft, bedoelde ik niets ten nadele van hun.

Als ik het goed begrijp start de laptop wel op.
Harde schijf draait hoorbaar en zichtbaar?
Er is echter geen beeld.
Ook niet extern, dus het ligt nait aan het scherm (verlichting)

Lijkt op een probleem van de videokaart, of moederbord
Dat is te vervangen, maar daar zullen ze bij de Vobis TD wel wat over gezegd hebben.
Vervangen gaat zo
Alleen ter info hoor, niet iets om ff zelf te doen:)

Second opinion is een goed idee.
Liefst bij een laptop specialist.
B.v. deze.
Dit is maar een voorbeeld.
Ik ken ze niet uit eigen ervaring, dus over de kwaliteit heb ik geen oordeel.
Even laptop reparatie en woonplaats googlen levert vast wat op in de buurt.
 
Leofact

Bedankt voor alle adviezen Leofact,

Ik ga er zeker iets mee doen, wat me wel frustreerd is dat je nergens meer recht op hebt
en zomaar in de kou wordt gezet.

Bedankt!
 
Ja dat is en blijft een vervelende zaak.:(

Juridisch is de verkoper garantieplichtig, niet de fabrikant.

w.s. heb je best een poot om op te staan, wanneer je er een zaak van maakt
Dat is echter ook weer zo.n gedoe en kost je misschien geld en in ieder geval tijd.

Wanneer je een rechtbijstandsverzekering hebt (of lid bent van de consumentenbond) is het misschien de moeite waard om je licht er over op te steken.

info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan