HP Laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

DigitalFox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag over mijn laptop. Het gaat over een HP Pavilion zv6000. De laatste tijd loopt hij op zeer onregelmatige tijden vast. Dan blijft hij hangen en doet niks meer, het beeld blijft gewoon voor staan. Aangezien dit niet alleen in het besturingssysteem gebeurd, maar ook regelmatig tijdens het opstarten en zelfs al wanneer het HP opstartscherm weergegeven word, vrees ik voor een hardware probleem. Ik denk niet dat het om oververhitting gaat van de cpu of andere delen, omdat het ook voorgekomen is dat hij vast loopt net nadat ik de laptop aan heb gezet als hij lang uit heeft gestaan. Nadat hij vastgelopen is moet ik de lapotop uitzetten door de power knop een aantal seconden ingedrukt houden, dit is de enige manier. Als ik de laptop weer aanzet krijg ik soms een aantal harde piepen te horen en gebeurd er verder niks. Ik heb herhaaldelijk opniew geprobeerd windows te installeren wat niks uithaald. Hij is ook al eens vastgelopen tijdens de installatie. Hopelijk kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

mvg,

Danny

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook last gehad van vastlopers op mijn notebook, dit bleek uiteindelijk te liggen aan 1 van de geheugenmodules die kapot was.
Dus als je meerdere modules hebt, haal er eens 1 uit en kijk dan of het werkt. Zo niet probeer de andere.

Bedankt, het heeft inderdaad aan mijn geheugen module gelegen.

Danny

Graag gedaan, :D

De symptomen kwamen me bekend voor, en het is niet iets waar je zo aan denkt.

Zelf heb ik ook last gehad van vastlopers op mijn notebook, dit bleek uiteindelijk te liggen aan 1 van de geheugenmodules die kapot was.
Dus als je meerdere modules hebt, haal er eens 1 uit en kijk dan of het werkt. Zo niet probeer de andere.

Misschien een rare vraag: maar wat bedoel je met "geheugen module" ? :o en hoe haal ik deze uit mijn laptop / systeem.

Zoals je misschien wel begrijpt het ik ook last van bovenstaand probleem. Tevens start mijn Laptop heel traag op, vooral na het inloggen tijdens het opstarten. Het gaat om een HP Pavilion Entertainment PC / laptop, het ding draait op Vista home edition.

Alvast bedankt voor de eventuele oplossingen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ie een strookje RAM geheugen bedoelt.
Schroef je laptop open, haal er eentje uit en probeer het eens opnieuw.
Als ie dan nog vastloopt doe je die er weer in en haal je een andere (maar 1 tegelijk!) eruit, net zolang tot je laptop probleemloos doorstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan