Hp laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther Hofman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Ik had een laptop gekocht van HP, namelijk HP DV5 1220. Hiermee had ik het probleem dat hij regelmatig niet opstartte. Als ik hem aan probeerde te zetten kwam hij niet verder dan een zwart scherm met een wit streepje links bovenin. De winkel en HP wisten beide niet wat ze hiermee aan moesten. Op aanraden van HP is er een memory-test gedaan en nog een andere (naam kwijt) test, beide gaven geen aanwijzingen voor defecten. Er is geprobeerd een BIOS-update te doen om het probleem te verhelpen en het hele systeem is een keer gereconfigureerd. Dit heeft beide dus ook niet geholpen.

Inmiddels, na heel wat rompslomp, heb ik een nieuwe laptop gekregen, een HP DV6 1150. Nu heb ik er sinds vanavond achter gekomen dat ik hiermee hetzelfde probleem heb. Ik heb deze laptop sinds vrijdag en sindsdien heb ik alleen wat HP pictogrammen verwijderd en een Norton antivirus die niet werkte. Daarnaast heb ik MSN, Itunes, Skype en G-Data virusscanner (via de winkel verkregen) geïnstalleerd.

Wat kan nu het probleem zijn?
Hopelijk kan iemand mij helpen want er is echt haast bij!

Eerste wat ik zou doen is het systeem precies weer terugzetten op zoals je hem gekregen hebt (dus recovery dvd's of recovery partitie gebruiken). Vooraf wel even je data veiligstellen (mail, documenten, plaatjes etc.).

Kijk dan of je probleem wegblijft.
Komt het probleem dan níet terug, dan is er blijkbaar iets in jouw eigen software (of in je verwijderacties van software) die er zorgen dat het probleem optreedt. Je zult dan heel kritisch (met veel testwerk per verwijder- of installatie-actie) moeten gaan kijken welk pakket (of verwijderactie) verantwoordelijk is voor je probleem.
Komt het probleem wel terug, dan garantie claimen. Per slot heb je dan je laptop zoals af-fabriek, en toch problemen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan