HP Laptop start Windows niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdemeern

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
32
Hallo!

Mijn HP Pavillion G6 laptop is gekgenoeg niet meer in staat windows 8 op te starten.

Eergisteren zette ik hem aan, en toen was die opmerkelijk sloom, zo sloom dat ik hem niet eens kon unlocken. Ik startte hem opnieuw op.. Ja dus eigenlijk niet want hij startte niks meer.
Hij blijft op zwart scherm, de fans gaan hard loeien maar hij doet helemaal niks, een paar keer een aantal uur laten staan maar er gebeurt niks.
Ik probeerde daarna Windows 7 te installeren, ik deed dus mijn Win7 installatie CD erin en bootte vanaf de CD. Gekgenoeg vroeg die niet om een installatie en sprong die gewoon op Starting Windows, alsof het er al op staat, wat niet het geval is. Net als bij waar die normaal Windows 8 moet starten, doet Windows 7 vanaf dit punt ook niks meer. Heb nogmaals hem een paar keer een aantal uur laten staan, maar tevergeefs.
Ik dacht daarna dat de harde schijf kapot was, wat een paar maanden geleden ook al zo was, waardoor ik hem ruim een maand kwijt was aan de repair, dus ik zette de bestanden van mijn Win7 cd naar mijn externe harde schijf en probeerde daarvanaf op te starten, maar de BIOS ziet die hele harde schijf niet.
Heb daarna Ubuntu op een schijfje gebrand, wat het enige is wat tot nu toe resultaat heeft gegeven.
Ik kan 'm vanaf de CD draaien, ging naar de verkenner en ik zag gewoon mijn interne harde schijf met al mijn bestanden, wat dus betekend dat ie niet kapot is. Heb daarna Ubuntu geinstalleerd op mijn externe harde schijf maar daar start die dus niet van op.

Mijn vraag is: Waarom lukt het 'm niet om gewoon Windows op te starten en hoe fix it dit snel zonder dat die weer een maand naar repair moet? (Kan windows 7 trouwens ook niet installeren via Ubuntu)

Alvast bedankt! Graag snel antwoord want ik ben een scholier en er zitten een paar opdrachten op me te wachten...
 
Vraag verplaatst van bios naar windows 8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan