HP laptop wil geen Linux installeren

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik had al een Acer W10 laptop voorzien van Linux Mint. Gelukt met wat hulp van Helpmij ;).
Maar nu vertikt een HP laptop dezelfde actie. De laptop functioneerde nog goed met W10. Het linux .iso bestand staat op usb-stick, hetzelfde van de Acer met dezelfde stick. In het opstartmenu herkende de HP de stick niet. In de BIOS via F10 stonden een paar USB opstartopties die ik bovenaan heb gezet. Maar die negeert hij, iedere keer verschijnt Windows weer.
De stick heeft een verklikkerlampje dat aantoont dat hij wel geactiveerd is na het opstarten. Verder helemaal niks nada niente.

Update (ook hierboven even aangepast) : het bleek dat ik hem steeds in een soort slaapstand had maar niet helemaal uit. Nu wel uit kunnen schakelen via het Windows startscherm en ik kan hem weer helemaal opnieuw opstarten waarna ik via F10 weer in het BIOS kom. De USB opstartopties staan daarin nog steeds bovenaan. Maar die negeert hij dus. Wat nu?

Laatst bewerkt:
Nog een update: ik kon toch weer in het opstartmenu komen, daar staat naast de Windows boot manager de keuze Opstarten via EFI bestand. Dat had ik in eerste instantie ook al geprobeerd maar daar kwam ik ook niet verder. In Windows wordt de stick overigens wél gewoon herkend en kan ik de map openen. Ziet er normaal uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan