HP Laserjet 1010 werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Ik heb een HP Laserjet 1010, die het altijd prima heeft gedaan.
Nu heb ik sinds kort opnieuw Windows 7 op mijn PC geinstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de printer aan de praat.
De stuurprogramma's op hp.com werken niet (van XP en Vista) en van Windows 7 is er geen aanwezig.
Ik heb het al geprobeerd met het stuurprogramma van een andere Laserjet, maar dan print de printer 5x goed en daarna krijg ik een of ander PCL error op het blad ipv wat ik uitgeprint wil hebben.
Wie weet de oplossing hiervoor? Hoe krijg ik de printer weer normaal werkend?

Grt. Tom

steek hem op je USB poort in laat je windows zoeken, of als het een netwerk printer is even met de network wizard van HP zoeken, soort gelijke driver zoeken in de lijst op de pc die dan weergeeft wel even HP kiezen anders heb je dadelijk Canon driver ofzo :thumb:

Succes

Zo makkelijk zou het moeten gaan met Windows 7 ja, dat is ook het makkelijkste wat je kunt proberen maar dat werkt dus niet. Ook niet als ik zelf een stuurprogramma installeer. De standaard driver van HP Laserjet 1010 staat ook niet in het lijstje van W7.
Iemand een oplossing??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb echt geen idee.
Misschien kan je de driver die je hebt via eigenschappen op service pack 2 van Xp zetten.

Greetzz,

Habby
Naamloos.jpg

Nee, dat werkt ook niet.

Ik heb nu de printer aan de praat gekregen door via een omweg wel het goede stuurprogramma te installeren, maar nu duurt het erg lang voordat de printopdracht verzonden wordt. Wie heeft hier een oplossing voor :S??

HP 1010 driver

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar geen nood, download op de site van Hp de driver van het type 1020 en stel deze in als je standaard printer en alles werkt weer perfect onder windows 7. Gewoon doen kan echt geen kwaad, let wel op dat je de goede download 32 of 64 bits.

mvg, @xa

Bedankt voor je reactie (een reactie waar ik endlich wat aan heb;))
Okej, ga ik dat is proberen, maar krijg je dan niet na een paar keer printen : "Unsupported Personality: PCL" op je uitgeprinte blad?
k heb t nl al eerder geprobeerd met een andere driver.

Mzl

HP 1010 driver

Installeer deze maar gerust en het zal werken, als het goed is gegaan staat bij je printers de HP met een groenvinkje voor en daar klik je op als standaard printer instellen.

mvg,
@xa.

ik Ga het proberen, k heb nu ff geen tijd, maar als k t gedaan heb zal k ff laten weten of het gelukt is.
Heb jij btw ook HP LaserJet 1010?

HP 1010 driver

Hoi, ja die Hp 1010 heb ik ook al enkele jaren naar allertevredenheid alleen ben ik bijna toe aan een nieuwe toner (jammer genoeg)

mvg,
@xa

Het heb het geprobeerd, maar hij kan het apparaat niet vinden. Als ik dan apparaat toevoegen doe bij Printers, krijg ik met de driver van HP laserjet 1020 ook Unsupported Personality: PCL" op mijn blad:(
Wat nu..?

HP 1010 driver

Trek de printer USB aansluiting eens uit de pc, start opnieuw op en steek de USB kabel van de printer weer in de pc. De pc zal nu zeggen dat er nieuwe hardware is gevonden maar geen stuurprogramma word gevonden, ga dan naar je 1020 driver en installeer deze. Installeer deze als je standaard printer en kijk bij de printers of je de HP ziet staan.

mvg,

Heb het bovenstaande gedaan. Er werd inderdaad geen stuurprogramma gevonden. Daarna het ik de driver van 1020 geinstalleerd, was succesvol gelukt volgens HP.
Maar mn priner stond er niet bij. Daarna geprobeerd om hem via printer toevoegen te installeren maar dat lukte ook niet.

Ik snap er echt niks meer van, die printer heeft het altijd gewoon gedaan, ook op Windows 7 en nu ik hem weer op Windows 7 aansluit doetie het niet meer.
Zie de bijlage voor wat ik te zien krijg.LaserJet1010.jpg

probeer mss eens zoals ik gedaan heb de usb filter driver downloaden via pc fabrikant,

HP 1010 driver

Zoals ik op de afbeelding kan zien heb je daar wel de Hp Laserjet 1010 staan! (onbekend) heb je deze ook ingesteld als standaard printer, verder zie ik ook de Hp Photosmart C4100 series staan afgebeeld met het groene vinkje voor (zo hoort het) dit moet je ook voor de Hp 1010 hebben staan als deze als standaard printer is ingesteld.

mg,

HP 1010 driver

tommy1993, is het al gelukt met die driver!! zou fijn zijn als we daar iets van zouden horen.

Groet,

Oww, sorry, ik kreeg geen mail meer dat er was gereageerd op mn vraag.
Nee, hij doet het nog steeds niet:(, bij link die je stuurde wordt er ook geen driver voor Windows 7 32bits gevonden.
Ik word niet goed van dat ding, hij doet het gewoon niet. Ja effe als ik een andere printerdriver selecteer, maar daarna, na 5 keer printen ofzo, stopt hij er weer mee.

Laserjet faalt

Het werkt dus niet. Een stuk op 10 printopdrachten deed hij goed, en daarna weer hetzelfde gezeur. Ik ga denk ik mar eens om een andere Laserjet, want hier wordt ik echt niet goed van...

In ieder geval bedankt voor het meedenken! En.. als je de oplossing hebt, meldt het dan ff!

M.v.g. Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan