HP LaserJet 4 is wazig

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Hoi,

ik heb via-via een gebruikte HP LaserJet 4 gekregen, op zich een goede printer, maar hij drukt nogal wazig af. En ik zie het een en ander dubbel. Weet iemand hoe ik zo'n laserprinter schoon kan maken??? Kan dit ook software-matig net als bij de inkjet printers ????

greetz

domme vraag : het poeder is niet op ? Nee......?

staat de econo-mode soms ingeschakeld ?

ja, poeder, je weet wel, de smurrie die in de grote zwarte koker zit die je in de laser stopt (ipv een inkttankje).

Als je niet weet of het poeder op is, haal dan de koker er eens uit en schud gedurende 30 seconden en plaats de koker terug. Maak eens 1 printje, doet 'ie nu goed of in ieder geval beter ? Dan is het poeder (nagenoeg) op -> nieuwe tonercartridge kopen. (Kosten, varierend van merkloos tot HP van € 60 tot € 75 ) :confused: ;)

Laatst bewerkt:
Bij de opvolger van de laserjet 4 -de 2100- moet je 10 seconden gelijktijdig drukken op de start- en de annuleerknop, dan gaat-ie aan zelfreiniging doen.

Heb je er geen manual bij?
Anders downloaden bij HP?

oke, ja, hij doet het nu iets beter.

Overigens, een nieuwe toner is € 42,00 en een High Capicity € 54,00 (niet orgineel)

nou, in ieder geval bedankt.

heb ff in mijn handleidingboekje gekeken van de 5L, er is nog een mogelijke oorzaak : de "densiteit" is te licht ingesteld.

Ga naar printer -> eigenschappen en kijk even bij een van de tabblaadjes tot je een instelmogelijkheid hebt gevonden om de densiteit (=afdruk-dichtheid / helderheid :D ) te verhogen.

Helaas biedt mijn 5L geen reinigingsmogelijkheid dus ik hoop voor je dat de 4 het wel heeft en anders hoop ik dat idd. de toner op is, anders heb je een "kat in de zak gekocht". (HP is een "meester" in het vaststellen van reparatieprijzen..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Ik las net je laatste posting m.b.t. de kosten : Bofferd !!!! Voor mijn 5L ben ik financieel nogal de l*l als de toner op is.................... :D Ik heb 1x in de 7 jaar dat ik 'm heb een "namaak" produkt gekocht, maar zonder de velletjes te tellen, had ik zeer, zeer sterk de indruk dat die veeeeeeeeeeeeeel korter meeging dat de originele HP tonercartridge.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan