HP Laserjet 4000n HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thegamer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem ik heb een laser printer van het type HP serie 4000n
Ik krijg jetdirect driver niet gevonden heb wel de normale driver voor de printer.
Wie kan mij helpen mijn printer te laten functioneren.
Hier iemand die verstand heeft van Jet direct driver te installeren of dergelijks?

extra:
betreft : HP Laserjet 4000n
Printer heeft netwerk ondersteuning, het netwerk moet via jetdirectkaart voltooid worden
om iets te kunnen uitprinten.
Dus niet via parallepoort.

bedankt
Groetjes,
Rinie :)

Laatst bewerkt:
Een jetdirect heeft geen driver nodig, althans de jetdirects die ik hier op het werk gebruik niet. Standaard krijgt de jetdirect een ipadres. Deze kun je achterhalen door een configuratiepagina uit te draaien en middels de display kun je het ipadres veranderen of door in te loggen op het ipadres

Jetdirect moet als poort worden ingesteld! Hoe moet je dat doen als je geen software hebt.
Want ik krijg geen verbinding met mijn printer.
Die driver of programma die ik had ben ik kwijt.
Dat ging via www.hp.com via een wizard maar tegenwoordig hebben ze dat weggehaald.

Hoe log op in de printer dan?
Ik heb wel een ipadres heb ik op papier bij gekregen bij de printer.

Laatst bewerkt:
Als je een configpagina uitdraait staat daar ook een ipadres op van de jetdirect. Dat toets je in in je browser en je behoort in het configmenu van je jetdirect te komen. Dus eerst via het menu van je printer een configpagina afdrukken

thegamer zei:
aha! oke thx ik ga het proberen!

het lukt niet echt dat werkt wel op mijn tweede pc waar de printer nog steeds op werkt, maar niet op de pc waar de installatie vanaf is en de printer dus niet werkt.
Het lijkt mij dat ingave van dat IP nummer in de browser alleen maar een soort checkprogramma laat zien tenminste bij de werkende PC en bij de andere geeft de browser gewoon aan dat niks wordt gevonden... ik denk dat dat komt doordat de driver (jetdirect=poortdriver nodig) niet aanwezig is. Dat geeft als conclusie dat ingave van een IP nummer in browser nooit geen zin kan hebben ook. Jetdirect drivers zijn nodig voor deze jetdirect kaart zo heb ik de printer altijd moeten installeren. Maar waar ik ook zoek ik kan nergens meer een eenvoudige jetdirect printer driver vinden voor de 4000n erg vreemd is dat..... lijkt wel of HP dat express doet....

haha nee niet 400n --- het is de HP Laserjet 4000n
de n betekend van Netwerk.

maestro12 zei:

bedankt!!!:thumb: is nu opgelost, driftig zoekens naar wizards, drivers, en jetdirect....
zag ik dat op jouw gegeven pagina (blijft overigens verwarrend die HP sites)
dat er ook Jetadmin bijstond ik dus maar ens kijken en blijkt dat je daar dus de
printerwizard tegenkomt, ook enigzins verstopt, als je die runt dan kom je
ook jetdirect tegen en even goed kijken wat de install doet en hoe die opgestart
moest worden, registratie enz overslaan, lukte het prima. Ook later de wizard
weer runnen (had UTP kabel niet in een van de twee 4000 printers zitten) en de
tweede printer installeren ging goed. Beetje onduidelijk omdat je tijdens die
installatie zo op deze manier niet weet of je de install van de eerste printer weer
ongedaan maakt!! Maar dan blijkt dat netwerk zijn voordeel heeft met de IP
adressen...... die het zaakje keurig scheiden.:p
Ik heb in ieder gevel weer een keurig werkende printerwizard. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan