HP laserjet 4100TN in Netwerk installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorn-

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Goedenavond,

Ik heb net een laserprinter gekocht via marktplaats en nu probeer ik hem te installeren in het netwerk alleen dat lukt niet.
Het is een laserjet 4100TN met een jetdirect kaart.

Met de printer is verder niks mis want als ik hem aansluit op de parralel poort doet hij het goed.

Maar als ik hem met een netwerkkabel aan me router verbind is hij niet te vinden als ik er naar zoek op de pc.

Weten jullie waarom ik hem niet kan vinden? moet ik nog iets instellen op de printer?

Alvast hartelijk dank.

Gr,
Jorn

Misschien een IP adres instellen.....

Dat is wel handig als je je printer in je netwerk wilt vinden.

Als je dat heb zou je hem met de wizard printers installen en instellen moeten kunnen vinden.

Via de printer knoppen kun je een configuratiepagina afdrukken daarop word ook het ip adress aangegeven

Het werkt alleen niet zo goed als je een DHCP netwerk hebt.
Beter alle pc's en apparaten vast IP nummer geven

Het werkt alleen niet zo goed als je een DHCP netwerk hebt.
Beter alle pc's en apparaten vast IP nummer geven

En daar heb je een onderbouwing voor?
Ik beheer namelijk 2000+ HP Printers die op DHCP prima functioneren.

Ik heb de configuratie pagina afgedrukt en een ip gevonden.
Dit is alleen geen ip zoals de computers in mijn thuis netwerkje.
Die beginnen namelijk allemaal met 192.168.1.X

Hoe zou ik nu me printer moeten kunnen vinden, of hoemoet ik een vast ip adres instellen?
Ik heb een router van tele2 compleet en daar een hub op aangesloten.

Wat voor soort jetdirect heb je? Misschien is die te herstellen naar fabrieksinstelling.

Wat voor soort jetdirect heb je? Misschien is die te herstellen naar fabrieksinstelling.

Jetdirect 610N, J4169A

Ik zag wel iets in het menu staan van frabriekinstellingen herstellen maar dat is voor de hele printer denk ik. Ik weet niet of er dan bepaalde instellingen verloren gaan.

Die fabrieks instellingen kun je gebruiken, je zou ook via het menu de instellingen van het netwerk kunnen aanpassen. (mits het geen 169.254.x.x adres is natuurlijk) als je nu een 169 adres hebt wil hij wel een dhcp adresje krijgen maar gaat er iets mis. zet hem dan sowieso terug naar fabr. inst.

Het probleem is verholpen.
Ik heb nog wat andere sites/forums bezocht en daar kwam ik het volgende tegen.

Het ip van de printer stond op 192.0.0.192
Ik heb toen van mijn lan verbinding de eigenschappen van de tcp/ip niet automatisch een ip laten toewijzen maar handmatig.
Ik had het het ip 192.0.0.20 toegewezen.

Als ik dan naar internet ging deed me internet het niet maar als ik dan 192.0.0.192 intypte dan kwam ik op admin panel van mijn printer terecht :thumb: .

Daar heb ik het ip van mijn printer gewijzigd naar 192.168.1.25 zodat hij in mijn netwerk werd opgenomen.

Daarna heb ik de lan verbinding eigenschappen weer automatisch het ip laten toewijzen en deed mijn internet het weer.

Toen had ik ook gelezen dat je in de printer wizzard niet voor netwerk printer moet kiezen maar voor lokale en dan het vinkje voor plug en play weghalen.

Je kiest dan de poort tcp/ip en voert daarna het ip in van je printer wat ik hier voor had toegewezen.

Als je dan de volgende stapjes afrond dan doet hij het ;):thumb: .

Toch bedankt voor de reacties van jullie en ik hoop dat ik ooit nog is andere mensen met deze kwestie kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan