HP monitor ''is going to sleep''

Status
Niet open voor verdere reacties.

peeter94

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Hallo allemaal,

Mijn pa heeft een HP pc en scherm van het type L1925, maar nu krijgt hij de melding van ''is going to sleep''. Alles al geprobeerd, 10 seconden de startknop indrukken, spanning eraf, andere monitor erop aangesloten enz. (die monitor deed het wel, dus het ligt niet aan de pc) Ook hebben we geprobeerd om via het menu iets te doen, maar na 3seconden gaat ie in slaapstand. Heeft iemand een idee, het moet heel makkelijk zijn, maar het is ons nog niet gelukt:(

Zou je kunnen schrijven of de monitor nou wel of niet goed is? Als het een computerfout is, dan ben je toen je bij "hardware" was mogelijk de verkeerde weg ingeslagen. Het is zo te lezen waarschijnlijk de schuld van de computer. Kan je schrijven wat het typenummer van de computer is? Zie je bij het opstarten van de computer nog iets op het scherm staan? Hier kan je in dat geval nog net in de BIOS komen (mogelijk staat er onderaan op het scherm "druk op Del voor Setup") om daar bij de instellingen de slaapstand uit te schakelen. Het kan op meerdere plaatsen voorkomen. Bijvoorbeeld: wat moet de computer doen als er onvoldoende spanning is. Stroomsterkte is tegenwoordig ook in de Bios te volgen. Ik denk aan een dergelijk probleem.

Zou je kunnen schrijven of de monitor nou wel of niet goed is? Als het een computerfout is, dan ben je toen je bij "hardware" was mogelijk de verkeerde weg ingeslagen. Het is zo te lezen waarschijnlijk de schuld van de computer. Kan je schrijven wat het typenummer van de computer is? Zie je bij het opstarten van de computer nog iets op het scherm staan? Hier kan je in dat geval nog net in de BIOS komen (mogelijk staat er onderaan op het scherm "druk op Del voor Setup") om daar bij de instellingen de slaapstand uit te schakelen. Het kan op meerdere plaatsen voorkomen. Bijvoorbeeld: wat moet de computer doen als er onvoldoende spanning is. Stroomsterkte is tegenwoordig ook in de Bios te volgen. Ik denk aan een dergelijk probleem.

De monitor deed het gewoon, totdat hij aangesloten werd op een andere pc. Toen hebben wij 'm weer trug gezet op de pc waar die eerst op aangesloten zat en het deed. Maar daarna dus met de melding ''going to sleep'' kwam, dit is dus puur van het scherm zelf, en hebben deze melding in het verleden vaker gehad, maar weten niet meer hoe je het kan verdanderen, vandaar mijn vraag dus! Aan de pc kan het niet liggen, omdat er al een andere monitor op is aangesloten, en die het wel deed.

Met opstarten zie je gewoon niks, hij komt gelijk met de melding going to sleep, en laat niks van het opstarten zien.

en de VGA/DVI kabel , zijn daar geen pennetjes gebogen?

kijk aan alle 2 de kante van de kabel!

Is goed. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat het in het menu in te stellen is wanneer 'ie in slaapstand gaat? Overigens heb je daar eigenlijk niks aan omdat 'ie al na 3sec wegvalt.

huuu :eek:
vertel , komt er alleen 3 secondes beeld ?

huuu :eek:
vertel , komt er alleen 3 secondes beeld ?

Yep, als je het scherm en de pc aanzet, geeft het SCHERM gelijk een bericht van''is going to sleep'' net zoals ''no signal input'' en je ziet dus niks van de pc zelf! Maar als je in die 3sec. als die het bericht laat zien probeert in het menu te komen, en daar de slaapstand van het scherm kunt aanpassen, is het misschien opgelost. Maar toen zij ik dus dat je dat niet red in 3sec.

toch kijken of de pennetjes zijn gebogen ...

ik vroeg het omdat ik ook een HP scherm heb gekregen 2ehands en daar viel het beeld na 2 secondes uit.
(is inmiddels al gefixt)

toch kijken of de pennetjes zijn gebogen ...

ik vroeg het omdat ik ook een HP scherm heb gekregen 2ehands en daar viel het beeld na 2 secondes uit.
(is inmiddels al gefixt)

Ik zal kijken of het vandaag nog lukt;)

oke ik hoor van je !:thumb:

Yep, khoor net dat de monitor het alweer doet, maar wat de oplossing is weet ik nog niet. Ik zal 'm z.s.m. posten.

{edit}

Het probleem ging vanzelf weer over; we hebben eerst er weer een ander scherm op gezet, en daarna het niet-werkende scherm. Toen deed 'ie het opeens weer.:thumb:

Bedankt voor jullie suggesties:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan