HP nc6000 met Linksys pcmcia wlan kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mclarenmercedes

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
HP nc6000 problemen met Linksys pcmcia wlan kaart

Mijn laptop heeft het jaren goed gedaan. Nu heb ik de laptop overgedragen aan mijn dochter, die heeft daarna teveel bestanden verwijderd tijdens het opschonen van de laptop. En ja hoor, deze wilde niet meer opstarten.
Daarom heb ik :confused: Windows XP professional opnieuw geinstalleerd en de benodigde drivers
van HP erbij gezocht. Alles werkt nu, alleen het netwerk werkt nu alleen via de LAN aansluiting. Mijn PCMCIA wlan kaartje van het merk LInksys Wireless-G 2.4GHz Model WPC54G ver. 1.2 werkt niet. Ook hiervan heb ik de orginele driver geinstalleerd, daarna de kaart in het slot gestoken, (ik krijg van windows de melding nieuwe hardware gevonden terwijl ik nog bezig ben met het installeren van de Linksys driver)
De software van Linksys gaat nu zoeken naar een draadloos netwerk, maar de zandloper
blijft steeds in beeld. Op de Linksys kaart blijven beide lampjes constand branden. Als
het goed is moet een lampje knipperen. Ik snap er niets meer van. In de bios staat alles
open en de firewall heb ik uitgezet. Wie kan mij helpen of herkend dit probleem.

Laatst bewerkt:
In de Tips & Handleidingen staat in de afdeling Netwerken een handleididng (Draadloos) Netwerk uitleg. Heb je daar wat aan?

Ik ga eerst naar Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen

Bij netwerkverbindingen staat mijn PCMCIA WLAN netwerkkaart niet bij.
Wel mijn Lan netwerkverbinding.

Dus hier is het al misgegaan.

Controleer dit even: Configuratiescherm, Systeem, tab Hardware, knop Apparaatbeheer. Klik op het plusje naast Netwerkadapters. Staat de wlan-kaart hier wel? Met een geel of rood icoontje er voor? Als dat zo is, zijn de stuurprogramma's toch niet (goed) geinstalleerd.

BEDANKT VOOR JE REACTIE

Ik ben naar apparaatbeheer gegaan.
Klik op het + voor netwerkadapters en zie alleen
"Broadcom NetXtreme Giganet Ethernet"

maarrrrrrrrrr

bij overige apparaten staat een geel vraagteken
Klik op het + en daar staat
geel vraagteken: "netwerkcontroller"

Trek ik nu mijn PCMCIA WLan kaartje uit het slot dan verdwijnen
beide vraagtekens bij apparaatbeheer.

Ik denk dat ik een netwerkcontroller moet installeren??????
Driver??????

Ik ga op zoek

PS Ik heb wel een driver geinstalleerd voor PCMCIA adapters nl

O2Micro OZ711M3 MemoryCardbus Controller

Laatst bewerkt door een moderator:
geel vraagteken: "netwerkcontroller"
Wat je eventueel kunt proberen is dit. Ga met je muis op die networkcontroller staan en klik dan rechts. Kies Eigenschappen, dan Stuurprogramma bijwerken. Zeg OK op de vraag of Windows automatisch mag zoeken. Soms wordt dan alsnog de driver gevonden, hetzij op je PC, hetzij via Windows Updates. Succes is niet gegarandeerd...:confused:

Systeem geformateerd

Opnieuw Windows XP (Eng.) geinstalleerd met alle updates.

Daarna verschillende versies drivers van Lincksys WPC54G op de usb stick gezet
en Windows naar de juiste driver laten zoeken en met resultaat.

Plotseling wel verbinding met intenet via de WLAN PCMCIA kaart.

Sleutel invoeren en ready.

#############################################################

Boeing 737 bedankt voor je response

#############################################################

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan