HP netserver lx pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saviola

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2002
Hallo,

Ik heb hier al een poosje een oude server staan (stond tot voor kort bij Toshiba NL) Ik kreeg hem nog met de oude install van Windows 2000 pro. Met deze kon ik niks omdat alles nog beveiligd etc was.

Nu doet het volgende probleem zich voor: als ik de (dos) installatie probeer te starten van Windows 2000 (of XP) krijg ik de error dat de setup geen swap locatie kan vinden voor de install.

Er zit een totaal van ongeveer 40GB aan schijven in. Mandrake 9.2 heb ik er nu op draaien (text-mode). Maar ik wil graag Windows er is opzetten. Nu denk ik dat ik eerst SCSI drivers moeten laden, omdat de setup m'n schijven nu dus niet kan benaderen. Hoe doe ik dit? Of als het iets anders is (of kan zijn) wat dan?

p.s. Ik kan niet van CD booten, anders was het geen probleem geweest denk ik. Mandrake laadt eerst drivers voor de install en pakt m'n schijven wel (als 2 channels).

Alvast bedankt! :thumb:

Misschien is onder mandrake al je partities weggooien en vervolgens de hele boel formatten een optie en vervolgens win2k of xp install starten (kun je niet booten met een bootdiskette?)

[edit]
of fstab wijzigen zodat mandrake bij het booten niet al je schijven in beslag neemt
[/edit]

Driver laden

Hallo Daar,

Bij het booten van diskette of cd-rom krijg je bij het begin een vraag om de SCSI drivers te laden..Door op F8 te drukken... Dan moet je de diskette of de fabrikant kiezen...

Geplaatst door mvdd
Misschien is onder mandrake al je partities weggooien en vervolgens de hele boel formatten een optie en vervolgens win2k of xp install starten (kun je niet booten met een bootdiskette?)

[edit]
of fstab wijzigen zodat mandrake bij het booten niet al je schijven in beslag neemt
[/edit]

Dat is het probleem niet. Ik heb nu een ext3 en een swap voor Mandrake. En ik heb een FAT32 en een NTFS partitie erop, hij kan de schijven sowieso niet aanspreken.

Met een diskette kan ik wel booten. Zo start ik ook de install van Windows 2000 (en ook Mandrake). Windows 98 bootflop met cd-rom ondersteuning. Vanaf cd booten gaat niet, kan ik ook nergens instellen zover ik weet. Het is ook geen 'normale' pc, dus ben beetje voorzichtig.

Als je van cd boot kan je inderdaad kiezen om SCSI drivers te laden. Alleen: ik kan niet van cd booten.

Is er geen mogelijkheid om via dos SCSI drivers te laden, en daarna de setup van Windows 2000/XP te starten? (ook via dos dan dus).

rscheerhout het is F6 ipv F8

Verder denk ik dat de schijven beveiligd zijn, dus gewoon alle partities weggooien en vervolgens opnieuw formatten.

Waarom kan je niet booten vanaf CD ? (In de bios aanzetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan